اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 12 December 2017
با حضور جهانگيري
فاز نخست كارخانه آلومينيوم كاوه خوزستان با حضور معاون اول رييس جمهور به بهره برداري رسيد.

فاز نخست كارخانه آلومينيوم كاوه خوزستان افتتاح شد

به گزارش عصرپرس، اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه هاي سفر دو روزه خود به استان خوزستان، فاز نخست كارخانه آلومينيوم كاوه خوزستان را در مسجد سليمان افتتاح و به همراه وزير صنعت، معدن و تجارت از بخش هاي مختلف آن بازديد كرد.

اسحاق جهانگيري پس از افتتاح كارخانه آلومينيوم كاوه خوزستان با اشاره به اينكه در گذشته اگر طرح هاي بزرگي نظير فولاد شادگان، اروند و يا كارخانه آلومينيوم افتتاح مي شد بعنوان يكي از كارهاي مهم صنعتي كشور به حساب مي آمد، گفت: خوشبختانه امروز بخش خصوصي و دولتي در زمينه سرمايه گذاري در رشته هاي خوب اقتصادي فعال شده است.

وي ادامه داد: در گذشته طرح هاي فولاد با اين وسعت را فقط دولت انجام مي داد اما امروز در اين كارخانه ها دولت سرمايه گذاري خاصي نداردو اين يعني همان اجراي سياست هاي اصل 44 كه توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه دولت نبايد با بخش خصوصي رقابت كند گفت: دولت بايد سازوكار و ميدان رقابت صحيح ميان بخش خصوصي را طراحي كند تا همه ظرفيت ها براي به حركت درآمدن اقتصاد كشور به ميدان بيايد.

جهانگيري اظهار داشت: امروز بخش خصوصي و بخش غيردولتي و عمومي با اميد به صحنه آمده اند و بايد شرايطي بوجود آوريم كه منابع خارجي نيز براي وسعت بخشيدن به كار وارد كشور شود.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه وقتي براي اجراي دو طرح صنعتي 4 ميليارد دلار منابع وارد كشور مي شود قطعا اين سرمايه گذاري ها مي تواند بخش ها و مناطق مختلف كشور را متحول كند.

وي تصريح كرد: دولت بايد با دنيا تعامل و گفتگو داشته باشد تا شرايط براي صادرات و فروش كالا واردات و فناوري هاي نوين و جذب منابع مالي به منظور اشتغال و توسعه فراهم شود.

جهانگيري درادامه با قدرداني از بنياد مستضعفان كه در بخش هاي مختلف صنعتي و كشاورزي و نيز خدمت رساني به مردم مناطق محروم طرح هاي خوبي در دست اجرا دارد، گفت: در هيچ كجاي دنيا نهادهاي غيردولتي عمومي سركوب نمي شود، بايد كاري كنيم كه شركت هاي سرمايه گذاري متعلق به نهادهاي عمومي منابع خود را براي توسعه به كشور آورند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه مسجد سليمان شهر بزرگ و قابل اعتنايي كه داراي امكانات زيرساختي و صنعتي مبدل شده گفت:بايد كاري كنيم كه توازن در كل كشور ايجاد شود ، مشكلات همه جاي كشور حل شود و توسعه بيش از پيش فراهم آيد.

وي با اشاره به تخصيص 12 هزار ميليارد تومان براي توسعه و اشتغال در روستاها گفت: اگر بخش خصوصي واقعي به صحنه بيايد اين تسهيلات موجب رونق و اشتغال در كشور خواهد شد.

جهانگيري آلومينيوم را از صنايع مهم كشور برشمرد و گفت: راه اندازي صنعت آلومينيوم در اصفهان و اراك باعث شد كه استان هاي اصفهان و مركزي صنعتي شوند.

كارخانه آلومينيوم كاوه خوزستان در زميني به مساحت ۸۰ هكتار ظرف مدت ۲ سال احداث شده و ۳ هزار و ۶۳۱ ميليارد ريال براي آن سرمايه گذاري شده است.

اين كارخانه انواع پروفيل آلومينيومي توليد مي كند و با راه اندازي اين واحد صنعتي براي حدود ۹۰ نفر اشتغال زايي شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: