اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 11 December 2017
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های سراسری صیادی ایران
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های سراسری صیادی ایران گفت: با تایید سازمان شیلات ایران و در جهت افزایش سرانه مصرف ماهی در بین خانوار به زودی عرضه مستقیم انواع ماهی و محصولات شیلاتی صید شده صیادان در مراکز پیش بینی شده با «برند بندر تهران» آغاز می‌شود.
بندر به تهران می آیدبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، یعقوب دوجی مدیرعامل و عضو اتحادیه تعاونی های سراسری صیادی ایران در نخستین نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: اتحادیه تعاونی های سراسری صیادی ایران در ۷ استان ساحلی با ۱۲ هزار شناور و تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران از پیگیری بیمه شدن صیادان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صیادان با زندگی پرمخاطره ای در دریا مواجعه هستند و روزها وماه ها در دریا زندگی می کنند لذا در جهت رفاه جامعه صیادی یکی از اولویت های این اتحادیه بیمه خدمات درمانی است که در این راستا پیگیر ارائه بیمه صیادان هستیم .

دوجی درادامه گفت: در شمال کشور به دلیل بالا بودن حق بیمه، برخی از صیادان توان پرداخت آن را ندارند که ما درصددیم تا در قالب بیمه‌های خدمات درمانی و بیمه‌های تکمیلی به آنها خدمت رسانی کنیم و در این خصوص نیز در ۷ استان اولین بار ستاد رسیدگی تشکیل شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های سراسری صیادی ایران گفت:با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و با تایید سازمان شیلات ایران و در جهت افزایش سرانه مصرف ماهی در بین خانوار به زودی عرضه مستقیم انواع ماهی و محصولات شیلاتی صید شده صیادان در مراکز پیش بینی شده با « برند بندر تهران » در تهران آغاز می‌شود که قیمت آنها کمتر از نرخ موجود در بازار است.

دوجی در ادامه تصریح کرد: سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن صید در کشور توسط صیادان صورت می‌گیرد و اگر بتوانیم این محصولات را به صورت مستقیم در سبد غذایی مردم قرار دهیم  این امکان ایجاد می شود تا مردم با قیمت کمتری محصولات شیلاتی مورد نیاز خود را خریداری و مصرف کنند .

مدیرعامل اتحادیه صیادی ایران در ادامه گفت: با عرضه انواع ماهی به صورت پاک شده، طبخ شده و آماده مصرف در مراکز سراسر تهران امیدواریم در آینده نزدیک این طرح با استقبال مردم مواجه شود.

دوجی در ادامه افزود: هیچ گونه آمار رسمی و دقیقی در خصوص صید غیرمجاز و صیادان غیرمجاز وجود ندارد و نمی‌توان در مورد میزان صید آنها اظهار نظر کرد، اما صیادان ایرانی ۱۲ هزار شناور سبک و سنگین در آبهای شمالی و جنوبی دارند.

وی افزود: استان هرمزگان در سال جاری ۲۰۴۲ تن میگو در فصل برداشت را صید کردند که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است و در زمینه ماهیان استخوانی شمال نیز که همچنان ادامه دارد هزار و۱۳۶  تن صید صورت گرفته که ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش عصرپرس، در ادامه این نشست علیرضا کیهان پور به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل اتحادیه سراسری صیادان ایران معرفی گردید. وی از اهالی رسانه های تخصصی بخش کشاورزی و روابط عمومی سابق سازمان شیلات ایران می باشد.



نام:
ایمیل:
* نظر: