اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 11 December 2017
قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت اعلام کرد
قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:یکی از ویژگی های بارز بودجه ۹۷ توجه به موضوع تولید و اشتغال است، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص داده شده است.
پیش بینی ایجاد 634 هزار شغل در سال 97
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا رحمانی قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزیر صنعت،معدن و تجارت و در نشست خبری با اشاره به بودجه 97 در بخش تولید و اشتغال، گفت: یکی از ویژگی های بارز بودجه ۹۷ توجه به موضوع تولید و اشتغال است، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه جویی و هدفمندی یارانه ها به تولید و اشتغال اختصاص داده شده است.

رحمانی در ادامه افزود: در بودجه ۹۷ پیش بینی شده است که حوزه صنعت، معدن و تجارت حدود ۶۳۴ هزار شغل ایجاد کند.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در بودجه سال ۹۶ ایجاد حدود ۴۵۰ هزار شغل هدف گذاری شده بود که در ۸ ماه سال این هدف گذاری محقق شده است.

وی گفت: حدود ۷۰ درصد هدف گذاری اشتغال پیش بینی شده در بودجه ۹۷ در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی(شغل اولی های دانشگاهی) یکی از برنامه های اصلی پس از تصویب بودجه ۹۷ خواهد بود.

قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: اجرای طرح توسعه ای تولید پوشاک با اولویت روستاها و شهرهای کوچک دیگر اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

رحمانی در ادامه افزود: با اولویت کارگاه های کوچک خانگی،  ایجاد واحدهای فراوری و ساخت سنگ های تزیینی و جواهرآلات را دنبال می کنیم.

وی گفت: راه اندازی واحدهای بسته بندی و حمایت از واحدهای تولید گیاهان دارویی به عنوان یک فعالیت دانش بنیان، در دستور کار است.

 وی در ادامه با اشاره به حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت  از صادرات و واحدهای تولیدی صادرات گرا تاکید کرد: این مهم در اولویت کاری ما است و  توجه به تولید داخل که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با جدیت دنبال می شود.

رحمانی در ادامه گفت: رسانه ها در فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخل و حمایت از سازمان های توسعه ای می توانند کمک کنند. 

وی در ادامه گفت: پیش بینی شده که صندوق های توسعه ای تا ۴۹ درصد تسهیلات به سازمان های توسعه ای ارایه دهند  و با آن ها مشارکت کنند، سال گذشته تا ۲۰ درصد بوده است.

قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: اکتشاف در چند سال اخیر معادل کل اکتشاف تاریخ کشور بوده است، جزو ۱۰ کشور پرپتانسیل معدنی دنیا هستیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد (طرح) بالای ۶۰ درصد داریم که امسال راه اندازی ۶ هزار واحد(طرح) هدف گذاری شده است، هدف گذاری پارسال ۵ هزار و ۴۰۰ طرح بود که حدود ۵ هزار و ۵۵۰ طرح و بیش از هدف گذاری راه اندازی شد.

وی افزود: تا پایان سال از هدف گذاری راه اندازی ۶ هزار طرح جلو می افتیم، ماهی ۵۰۰ واحد راه اندازی می کنیم.

رحمانی گفت: امسال ۴۴ حکم برای اقتصاد مقاومتی داریم که یکی از آن ها رونق تولید است.

وی گفت: میانگین زمان صدور جواز تاسیس در سال گذشته ۶.۷ روز بود که امسال به ۵.۴ روز رسید.

رحمانی افزود:در هدف گذاری امسال صدور ۷ هزار و ۵۰۰ جواز تاسیس بود که در ۶ ماهه سال ۸ هزار و ۴۰۰ جواز صادر شد و از هدف گذاری جلوتر هستیم.

وی درادامه با بیان اینکه بانک ها قرار بود در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق تولید پرداخت کنند، اظهار داشت: در این راستا تا پایان اسفند پارسال حدود ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

رحمانی گفت: از ابتدای امسال ۷۴ واحد را برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک ها معرفی کردیم که ۳۶ واحد نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: بیش از ۱۷ هزار پرونده آماده ارایه به بانک ها برای دریافت تسهیلات رونق تولید داریم.
رحمانی افزود: تسهیلات ارایه شده در کل بخش صنعت، معدن و تجارت در ۷ ماهه امسال حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان بود، این رقم در ۷ ماهه سال ۹۵ حدود ۷۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

 وی در ادامه گفت: تسهیلات بانک ها برای بخش صنعت، معدن و تجارت در ۷ ماهه سال حدود ۳۰.۴ درصد از کل تسهیلات نظام بانکی کشور بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: