اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 10 December 2017
هزاران معترض به تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت اسرائیل روز شنبه در برابر سفارت ایالات متحده در بیروت تجمع کردند.
تظاهرات ضد ترامپ مقابل سفارت آمریکا در بیروت به خشونت کشیده شد
به گزارش عصرپرس به نقل از یورونیوز،معترضان به تصمیم اخیر دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس (اورشلیم) به عنوان پایتخت اسرائیل در برابر سفارت ایالات متحده در بیروت تجمع کردند. 
 پلیس ضد شورش لبنان که در محوطه بیرونی سفارت مستقر بود، با استفاده از ماشین آب‌پاش و شلیک گاز اشک آور معترضانی را که تلاش می‌کردند وارد سفارت شوند، متفرق کرد. شماری از تظاهرکنندگان برای لحظاتی موفق به عبور از موانع شدند و در بیرونی این ساختمان دیپلماتیک را باز کردند. 

هنوز آمار دقیقی از شمار مصدومان این تظاهرات گزارش نشده است. 

لبنان از زمان تاسیس اسرائیل و جنگ‌های اعراب با این کشور، یکی از بزرگترین مقاصد آورگان فلسطینی است. در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ قرن بیستم، جنبش آزادیبخش فلسطین پایگاه‌های نظامی در این کشور داشت. حمله اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ و اشغال جنوب این کشور تا سال ۲۰۰۰ تنها راه مقابله تل‌آویو با حملات فلسطینی‌ها از جنوب لبنان توصیف می‌شد. اسرائیل و لبنان با وجود توافق آتش‌بس، بدون امضای معاهده صلح، کماکان در جنگ به سر می‌برند.

اسرائیل در سال ۲۰۰۶ برای آخرین بار وارد خاک لبنان شد و پس از ۳۳ روز جنگ با حزب‌الله، اراضی این کشور را ترک کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: