اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 10 December 2017
مهندسان موسسه تحقیقاتی"Lavochkin" روسیه و دانشمندان موسسه نجوم "RAN" معتقدند سیستم ناوبری بر روی سطح ماه برای ماموریت های تحقیقاتی بیشتر می تواند با استفاده از خط نور، توسعه یافته توسط ایستگاه های اتوماتیک روسیه سری "لونا" ساخته شود.
چگونه می توان یک سیستم هدایت قمری ایجاد کرد
به گزارش عصرپرس به نقل از اسپوتنیک، در اصل قرار بوده استفاده از چنین دستگاههایی برای فرود کاوشگرهای روسی بر روی سطح ماه با کنترل آن از روی زمین با تلسکوپ و از روی ماه با دستگاههایی که وجود دارد صورت پذیرد با بررسی این سیستم نوری بدون توقف معلوم شد که میتوان به وسیله آن سیستم موقعیت یاب ایجاد کرد. با این وجود ایجاد سیستمهایی مانند سیستم های گلوناس، جی پی اس و گالیلئو در روی ماه امکانپذیر نیست این به این علت است که برای اینکار لازم به فرستادن 18 دستگاه به ماه است که هر کدام طی 8 تا 10 سال نیاز به تعویض خواهند داشت.

برنامه ماه روسیه شامل ارسال ایستگاه کوچک فضا یی با امکان فرود در سال 2019 بنام "لونا 25" ("لونا-گلوب")، و راه اندازی فضاپیما ی مداری "لونا-26" ("Luna Resurs OA") در سال 2021 و ارسال کاوشگر، "لونا —27 "(" Luna Resurs PA ") با  سکوهای حفاری عمیق در سال 2022 به جنوب قمر طبیعی زمین است.

در مرحله چهارم  در سال 2024 ارسال ایستگاه فضایی خودکار "لونا-29" ("لونا گرونت")  مجهز به دستگاه کاوشگر برنامه ریزی شده. 
نام:
ایمیل:
* نظر: