اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 17 April 2016
مديرعامل صندوق بازنشستگي:
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده با بانك صادرات، 350 هزار بازنشسته از تسهيلات خريد كالاهاي ايراني بهره مند مي شوند و در صورت استقبال، اين طرح توسعه خواهد يافت.

به گزارش عصرپرس، محمود اسلاميان روز يكشنبه در مراسم رونمايي از كارتهاي اعتباري خريد كالاي ايراني بازنشستگان گفت: اين طرح بمنظور كمك به بازنشستگان كه روزي اساتيد و معلم ما بوده اند و نيز استفاده از صنايع داخلي و ايجاد توازن در بازار به اجرا درآمده است.

وي همچنين از مديرعامل بانك صادرات كه در اجراي اين طرح به صندوق بازنشستگي كمك زيادي كرده اند؛ قدرداني كرد.

مديرعامل بانك صادرات نيز در مراسم رونمايي از كارتهاي اعتباري خريد كالاي ايراني بازنشستگان گفت: سقف اين وام طبق ضوابط از 20 تا 40 ميليون ريال و چهار برابر حقوق دريافتي بازنشستگاني است كه حقوق دريافتي آنها حداكثر 15 ميليون ريال است و بايد 24 ماهه آن را بازپرداخت كنند.

اسماعيل لله گاني افزود: تاكنون 12 هزار بازنشسته در اين طرح شركت كرده اند و از آن استقبال خوبي شده است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بازنشستگاني كه حقوق خود را از بانك صادرات دريافت نمي كنند آيا مي توانند از اين طرح استفاده كنند يا نه گفت:‌ اين طرح شامل همه بازنشستگان سراسر كشور است و امكان هماهنگي با ساير بانكها نيز فراهم مي شود و اين دسته از افراد بايد حقوق خود را به بانك صادرات انتقال دهند.

لله گاني در پاسخ به سوال ديگري افزود: بازنشستگان مي توانند با نام نويسي در سايت مربوطه بانك و بدون مراجعه حضوري براي دريافت اين كارت اعتباري اقدام كنند.

مديرعامل بانك صادرات تاكيد كرد: بازنشستگان همچنين مي توانند كالاهاي مورد نظر خود را از فروشگاه هاي معرفي شده وزارت صنعت، معدن و تجارت خريداري كنند.

وي همچنين در پاسخ به سوالی مبني بر اينكه آيا كالاهاي ايراني با كيفيت درجه يك براي ارائه در اين طرح درنظر گرفته شده يا نه و نيز آيا كالاهاي ايراني ارائه شده انتظارات خريداران را برآورده مي كند، گفت: همه كالاهاي ارائه شده با كيفيت هستند و محدوديتي در انتخاب كالا و كيفيت وجود ندارد.

لله گاني افزود: خريداران مي توانند هر نوع كالاهاي ايراني كه مد نظر دارند را انتخاب و بدون محدوديت خريداري كنند.

طرح ارائه تسهيلات براي خريد كالاي ايراني به بازنشستگان كشوري از هفته گذشته با انعقاد قراردادي با بانك صادرات در كشور به اجرا درآمد و به گفته مديراطلاع رساني طرح كارت هاي اعتباري صندوق بازنشستگي، تا ساعت 23 روز گذشته(شنبه) بيش از 11 هزار و 88 بازنشسته كشوري براي بهره مندي از اين طرح ثبت نام كردند.

در اين طرح بيش از 1500 قلم كالا در پنج گروه نساجي و پوشاك، برق والكترونيك، لوازم خانكي، شيميايي و سلولزي ومعدني شامل چيني و شيشه اي كاشي وسراميك به بازنشستگان متقاضي عرضه خواهد شد.

متقاضيان علاوه بر سايت صندوق بازنشستگي مي توانند درخواست خود را در سايت بانك صادرات ثبت و از آن طريق اقدام كنند.

فهرست كالاها در سايت وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشاني http://www.mimt.gov.ir منتشر شده و متقاضيان مي توانند با مشاهده آنها مطلع شوند.

تسهيلات خريد كالاهاي ايراني به بازنشستگان بصورت بن كارت و چهار برابر حقوق دريافتي حقوق ماهيانه بازنشستگان تا سقف 60 ميليون ريال با نرخ 12 درصد به بازنشستگان پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن 24 ماهه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: