اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بهره برداری مناسب از آب و خاک همواره مورد توجه ایرانیان بوده است، تاکید کرد:باید از مشارکت مردم در حفاظت و صیانت از این دو منبع بهره گیری نماییم.

ضرورت مشارکت مردم در اجرای طرح های صیانت از جنگل ها و مراتعبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مشارکت مردم در تهیه نسخه های مربوط به حفاظت از منابع آب و خاک و اجرای طرح های صیانت از جنگل ها و مراتع را ضروری برشمرد و اظهار داشت: اجرای طرح های مربوط به حوزه منابع طبیعی به مشارکت مردم نیاز دارد.

حجتی یادآور شد: مشارکت زمانی صورت می گیرد که مسئولان و مردم درک و فهم و منافع مشترک نسبت به یک موضوع داشته باشند.

 وزیر جهاد کشاورزی با اعلام این که در بخش منابع طبیعی، سه حوزه جنگل، آبخیزداری و ریزگردها از اهمیت ویژه ای برخوردار است،خاطرنشان کرد:همکاری و مشارکت مردم در حفاظت و توسعه جنگل ها هیچگاه مثل امروز نبوده است.

 حجتی،جنگل های ایران را منحصر به فرد دانست و افزود: فرهنگ و افکار عمومی ما آمادگی هر نوع مقابله با تجاوز به این منابع را دارد.

 وی با اشاره به این که آبخیزداری یکی از موضوعات اقتصاد مقاومتی محسوب شده و دارای مزیت های زیادی است که به حفظ خاک، پوشش گیاهی و سفره های آب زیرزمینی کمک می کند،اذعان داشت: ما باید طرح های آبخیزداری را برای جلب مشارکت مردمی و افکار عمومی و نیز توجه مسئولان و تصمیم سازان به حفظ منابع طبیعی در رسانه ها به نمایش بگذاریم.

 وزیر جهاد کشاورزی گفت:دولت از طرح مقابله با ریزگردها حمایت می کند و توجه زیادی به حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی دارد، به طوری که ردیف آبخیزداری در این دولت نزدیک به ۱۰ برابر شده که در طول تاریخ بی نظیر بوده است.

 وی با بیان این این که در حوزه منابع طبیعی نباید تنها منتظر حمایت و اعتبارات دولتی باشیم و استان ها نیز باید در این حوزه فعال شوند،تاکید کرد:مدیران منابع طبیعی استان ها باید سهم استانی خود را برای مقابله با بیابان زدایی و همچنین آبخیزداری افزایش دهند.

 وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: با وجود کاهش درآمدها، دولت نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها اعتبار در نظر گرفته که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد.

 حجتی از تمامی مسئولان حوزه منابع طبیعی خواست که به دنبال جوان گرایی باشند و این موضوع را مدنظر قرار دهند.

 براساس این گزارش، خلیل آقایی به عنوان معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور منصوب و از خدمات خداکرم جلالی تکریم و تقدیر شد.

به گزارش عصرپرس، خلیل آقایی فارغ‌التحصیل دانشگاه شیراز در رشته مهندسی زراعی(آبیاری) است و پیش از این قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس بوده است. ریاست سازمان جهاد‌کشاورزی در استان‌های مرکزی، همدان و اردبیل، قائم مقامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و مشاور معاون آب وزارت نیرو از سوابق مدیریتی و اجرایی مهندس آقایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: