اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - 04 December 2017
وزیر نفت
وزیر نفت از علاقمندی مجارستان به حضور در بخش گاز پاکستان و همکاری با ایران در این زمینه خبر داد و گفت: پاکستان هنوز تصمیم قاطعی در مورد قرارداد معتبر با ایران برای صادرات گاز ندارد.

ایران آماده صدور گاز به پاکستان استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، بیژن زنگنه وزیر نفت پس از دیدار با میهایلی وارگا وزیر اقتصاد مجارستان با بیان این که شرکت نفت و گاز مجارستان (MOL) در برخی از زمینه‌های انرژی علاقمند به فعالیت در ایران هستند، گفت: ایران نیز آمادگی خود را برای فعالیت شرکت‌های مجارستانی در پروژه‌های نفتی اعلام کرده است.

 وی از حضور در بخش گاز  پاکستان و سوآپ نفت خزر بعنوان پروژه‌های مورد علاقه مجارستان برای همکاری با ایران نام برد و افزود: مجارستان تجربه فعالیت در بخش گاز پاکستان اعم از اکتشاف و تولید را دارد و سال‌ها در این کشور فعالیت داشته است.

 وزیر نفت ادامه داد: البته مشکل ما برای حضور در بخش گاز پاکستان، این است که این کشور درباره این که چگونه می خواهد در برابر قرارداد معتبر صادرات گاز ایران به پاکستان رفتار کند، جواب مشخصی ندارد.

 زنگنه با بیان این که ایران برای همکاری با مجارستان آماده است اما ضروری است درباره جزئیات این همکاری مذاکرات بیشتری میان شرکت‌های ۲ کشور انجام شود، افزود: شرکت‌های مجارستانی همچنین برای خرید نفت از ایران ابراز علاقه کردهاند.

 وی با اشاره به این که شرکت نفت و گاز مجارستان تاکنون یک محموله نفت از ایران خریداری کرده است، در پاسخ به این سوال که آیا مجارستانی ها علاقمند به حضور در بخش بالادست صنعت نفت ایران هستند، اظهار کرد: علاقمند به مطالعه در بخش‌های محدودی از بالادست صنعت نفت هستند.

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی بوده که پایتخت آن بوداپست است. این کشور حدود ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر جمعیت دارد. پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست با یک میلیون ۷۴۰ هزار نفر جمعیت است.

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: