اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۸ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 03 December 2017
مدیرکل آموزش وزارت نفت در واکنش به اعتراضات برخی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، یادآور شد: وزارت نفت در جذب فارغ‎التحصیلان این دانشگاه تابع مقررات است و طبق روال، آن دسته از فارغ‎التحصیلان گروه الف که مراحل استخدامی را با موفقیت پشت سر بگذارند، جذب وزارت نفت خواهند شد.

وزارت نفت در جذب دانش‎آموختگان دانشگاه صنعت نفت تابع مقررات است

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از شانا، کامران دهقانی امروز (یکشنبه، ۱۲ آذرماه) به دنبال ادامه تجمع عدهای از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت در مقابل ساختمان وزارت نفت، با بیان این مطلب افزود: کلیه فارغالتحصیلان گروه الف این دانشگاه که تا تاریخ اول آذرماه امسال در بانک اطلاعاتی اداره کل آموزش ثبت نام کردهاند به مصاحبه دعوت شدهاند و ۱۹ آذرماه، فرایند مصاحبه با کلیه ثبتنام کنندگان به پایان میرسد.

وی با یادآوری اینکه به این ترتیب مصاحبه با تمام فارغالتحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت در دستور کار قرار دارد، افزود: از دانشجویان میخواهیم در این زمینه دغدغهای نداشته باشند و مطمئن باشند که وزارت نفت در چارچوب قوانین و مقررات و با درنظر گرفتن استانداردهای لازم، واجدان شرایط را جذب خواهد کرد.

دهقانی با اشاره به مجوز وزارت نفت از سازمان امور اداری و استخدامی برای جذب ۲۰۰ نفر از فارغالتحصیلان دانشگاه صنعت نفت، ادامه داد: با وجود محدودیت، وزارت نفت از همه فارغالتحصیلان گروه الف برای مصاحبه دعوت کرده است و با پیگیریهای انجام شده، هر تعداد از فارغالتحصیلانی که مراحل مصاحبه، گزینش و طب صنعتی را با موفقیت طی کنند حتی اگر بیش از تعداد مجوز باشد، جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: پس از پایان فرایند مصاحبه، نمرات ارزیابی و نتایج بررسی میشود.

مدیرکل آموزش وزارت نفت با یادآوری اینکه آزمون کتبی و مصاحبه، هر یک مرحله جداگانهای از استخدام در وزارت نفت به شمار می‏آیند، گفت: در حدود ۱۵ سال گذشته و طبق مقررات، همواره فارغالتحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت صرفا از مرحله آزمون کتبی معاف بودهاند و اکنون نیز همین روال ادامه دارد.

دهقانی افزود: تنها تفاوت این دوره با دورههای قبل به نحوه برگزاری مصاحبه بازمیگردد که امسال این فرایند به صورت متمرکز درآمده تا عدالت بیشتری برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر اقدامات صورت گرفته، برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت که در آزمون استخدامی وزارت نفت نیز شرکت میکنند، امتیازاتی درنظر گرفته شده است و آنان میتوانند از طریق آزمون استخدامی نیز شانس خود برای استخدام در وزارت نفت را بیازمایند.

دهقانی در پاسخ به سوالی درباره صدور حکم توقف آزمون استخدامی وزارت نفت از سوی دیوان عدالت اداری، عنوان کرد: متولی برگزاری این آزمون، اداره کل آموزش وزارت نفت است و تاکنون چنین حکمی از دیوان عدالت اداری به این اداره کل ابلاغ نشده است.

وی گفت: در صورتی که چنین حکمی ابلاغ شود، از سوی وزارت نفت مورد بررسی قرار میگیرد و اقدام مقتضی به عمل میآید.

مدیرکل آموزش وزارت نفت درباره حکم قبلی دیوان عدالت اداری مبنی بر جذب فارغالتحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت هم توضیح داد: آن حکم، جامعیت نداشت و تنها درباره چند نفر از فارغالتحصیلان گروه الف بود که وزارت نفت درخواست تجدیدنظر کرده است.

دهقانی بار دیگر یادآور شد: از سال ۹۵، بند اولویت استخدام فارغالتحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت از دفترچههای کنکور حذف شده است و فارغالتحصیلان ورودی سالهای قبل هم مطمئن باشند که در صورت احراز شرایط لازم، در وزارت نفت جذب خواهند شد.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه صنعت نفت، صنعتی سخت و پیچیده است و الزامات و استانداردهای خاص خود را میطلبد، یادآور شد: وزارت نفت همگام با تلاش برای جذب فارغالتحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، از استانداردها و معیارهای خود کوتاه نخواهد آمد چرا که چنین اقدامی، افزون بر آن که غیرقانونی است، به نفع هیچ کس هم نیست.

به گفته این مقام مسئول، وقوع کوچکترین حادثهای در صنعت نفت، خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد و اگرچه حوادث این صنعت، از دلایل مختلفی نشات میگیرد اما عامل انسانی نیز میتواند یکی از این دلایل باشد؛ از این رو حصول اطمینان از دانش و مهارت استخدامشوندگان ضرورت دارد.

دهقانی این را هم یادآور شد که به دنبال درخواستهای متعدد از سوی دانشجویان دانشگاه صنعت نفت، وزارت نفت بر خلاف گذشته، دیگر مدارک فارغالتحصیلان را نگه نمیدارد و تعهدی از آنان دریافت نمیکند.

وی درباره ابهامی که در خصوص بورسیه بودن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت نیز مطرح شده است، توضیح داد: وزارت نفت همواره کمک هزینه تحصیلی اعطا کرده است که این مقوله کاملا متفاوت از بورسیه شدن دانشجویان است و نباید بورسیه تلقی شود؛ زیرا در دفترچههای کنکور که در سالهای گذشته منتشر شده، عنوان «کمک هزینه تحصیلی» قید شده است.  

نام:
ایمیل:
* نظر: