اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - 03 December 2017
دکتر ساغر صالح پور
دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی چالش‌های بالینی مامایی زنان و نازایی گفت: خطر بروز اندومتریوز در زنانی که دیر ازدواج می‌کنند بیش از دیگران است.
خطر اندومتریوز در کمین زنانی که دیر ازدواج می‌کنندبه گزارش سرویس روزمره ها عصرپرس از صداو سیما، دکتر ساغر صالح پور دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی چالش‌های بالینی مامایی زنان و نازایی افزود: سبک زندگی، ورزش کردن و استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه و مواد غذایی حاوی فیبر و کاهش مصرف گوشت‌های قرمز و فست فود در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: اندومتریوز بیماری خوش خیم است که بیشتر در سنین باروری برای زنان ایجاد می‌شود.

ساغر پور گفت: آندومتریوز بر اثر کاشته شدن سلول‌های آندومتر در فضایی غیر از رحم است که فیزیولوژی‌های مختلفی همچون برگشت خون قاعدگی به حفره لگن، تغییرات ایمونولوژی و ... دارد همچنین دو علامت اصلی آن درد و ناباروری است که برای کاهش و رفع درد می‌توان از روش‌های جراحی و دارویی استفاده کرد.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: برای درمان ناباروری نیز می‌توان از روش‌های دارویی و تکنولوژی‌های کمک باوری همچون IVF استفاده کرد.

صالح پور با بیان اینکه این بیماری درمان تخصصی قطعی ندارد، ادامه داد: به تأخیر انداختن ازدواج و فرزنددارشدن در بروز این بیماری بسیار مؤثر است همچنین اصلاح سبک زندگی، ورزش کردن و استفاده از میوه‌ها و سبزیجات تازه و مواد غذایی حاوی فیبر و کاهش مصرف گوشت‌های قرمز و فست فود در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

وی افزود: البته ژنتیک نیز در بروز این بیماری نقش بسیار مهمی دارد و زنانی که یکی از بستگان درجه اولشان مبتلا به این بیماری باشد، بیشتر احتمال دارد دچار این مشکل شوند.

دومین همایش بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی ۲۵ تا ۲۷ بهمن در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (سالن ابوریحان) برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: