اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 30 November 2017
سرلشکر باقری در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اربعین
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در امنیت کامل گفت: همه اقدامات تروریستی خنثی شد و امنیت برگزاری این مراسم قابل تقدیر است.

همه اقدامات تروریستی در اربعین خنثی شد

به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، سردار سرلشکر باقری در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اربعین نیروهای مسلح افزود: با توجه به شکست های اخیر گروهک های تروریستی داعش در عراق و سوریه این احتمال می رود که این گروهک برای اربعین سال آینده اقداماتی داشته باشد و در همین راستا هم تلاش برای ارتقای امنیت باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش برای بازگشایی مرز خسروی و چیلات که طرف عراقی با این موضوع موافقت کرده ادامه دارد و با پیگیری های صورت گرفته امیدواریم این موضوع برای اربعین آینده محقق شود.

سردار باقری گفت: نیروهای مسلح علاوه بر تامین امنیت، در مسائل بهداشتی و رفاهی نیز پیش قدم بوده و اقدامات قابل تقدیر را به انجام رسانده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: برای ارتقاء کیفیت خدمات، جلسات ستاد اربعین حداقل در ماه یکبار برگزار و تصمیمات متعددی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم تکریم زائران گفت: حتی کسانی هم که بدون پاسپورت و ویزا برای شرکت در این مراسم می آیند باید با احترام کامل با آنان برخورد شود و از سوی دیگر قانون نیز باید بطور کامل رعایت شود و همه امور در این خصوص طبق قانون صورت پذیرد.

سرلشکر باقری افزود: سازماندهی کمک های مردمی برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم باید توسعه پیدا کند و نیروهای دولتی در مسئله اسکان و تغذیه و بهداشت و درمان زائران نقش بیشتری ایفا کنند.

وی با اشاره به لزوم کاهش هزینه زائران اظهار داشت: باید با طرف عراقی مذاکره کنیم تا هزینه ها برای زائران کاهش یابد و هزینه این سفر از سفرهای تفریحی گران تر نشود.

سرلشکر باقری گفت: ایجاد حمل و نقل ریلی باید در برنامه باشد و پیگیری های لازم در این خصوص نیز انجام پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: