اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 29 November 2017
پس از آزمایش موشکی جدید
کره شمالی پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره پیمای جدید که سراسر آمریکا را در تیررس قرار می دهد، اعلام کرد به هدف خود یعنی تبدیل شدن به کشوری هسته ای دست پیدا کرد.
کره شمالی؛ به به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از نظارت بر شلیک موشک بالستیک قاره پیما جدید با نام « هواسونگ 15 / Hwasong-15 » با افتخار اعلام کرد :« اکنون ما هدف تاریخی بزرگ خودمان را درخصوص تبدیل شدن به یک کشور هسته ای محقق کرده ایم.»

 آزمایش موشکی جدید کره شمالی خشم و اعتراض جهانی را برانگیخت به طوری که جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد کره شمالی با این آزمایش موشکی خود یک گام مهم در جهت دستیابی به موشک هایی برداشت که بتواند هر نقطه از جهان را تهدید کند.

این نخستین آزمایش موشکی کره شمالی از 15 سپتامبر تاکنون به شمار می رود. وقفه در آزمایش های موشکی کره شمالی گمانه زنی هایی را بوجود آورد مبنی بر اینکه این کشور ممکن است با هدف فراهم شدن زمینه برای آغاز مذاکرات به منظور پایان دادن به بن بست هسته ای پیونگ یانگ ، آزمایش های موشکی خود را متوقف کرده باشد. 

خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد این موشک بالستیک قاره پیمای جدید از نوع هواسونگ 15 قادر به حمل کلاهک فوق سنگین است و می تواند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد. در گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی همچنین آمده است ساخت این سلاح به کره شمالی برای دفاع از خود در برابر « سیاست ارعاب و تهدید هسته ای امپریالیسم آمریکا » کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد برنامه موشکی این کشور هیچ کشوری را مادامی که به حاکمیت کره شمالی آسیب نزده است، تهدید نخواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: