اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 28 November 2017
وزیر تعاون گفت: براساس دستور رئیس جمهور هیئت دولت 1000 میلیارد تومان بودجه برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان در سال 97 اختصاص داده است.
اختصاص بودجه برای افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان دولت
به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما؛ علی ربیعی در مراسم قرعه کشی پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگان کشوری با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که میزان اعتبار پیش بینی شده بیشتر شود ابراز امیدواری کرد که با اختصاص این میزان بودجه دولت بتواند بخشی دیگر از عقب ماندگی توان معیشتی بازنشستگان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه این میزان بودجه جدای از افزایش سالانه حقوق بازنشستگان است، مجموع اعتبارات پیش بینی شده برای بازنشستگان دولت در سه سال گذشته را بیش از ۳ هزار میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: ترمیم حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی در سال ۹۷ از مهمترین برنامه‌های دولت است.

ربیعی به حداقل حقوق بازنشستگان دولت در سال ۹۶ که معادل یک میلیون و ۱۵۰ هزارتومان است اشاره کرد و افزود: این میزان در سال ۹۷ متناسب با نرخ تورم در جامعه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی بررسی راه کار‌های لازم برای اختصاص بودجه پایدار ویژه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران صنعت فولاد را از دیگر برنامه‌های امروز هیئت دولت برشمرد و گفت: به زودی دولت در این خصوص تصمیم‌های مهمی اخذ می‌کند.

اختصاص وام ۴ میلیون تومانی به مستمری بگیران و بازنشستگان زلزله زده

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از اختصاص وام ۴ میلیون تومانی به همه مستمری بگیران و بازنشستگان زلزله زده کشوری و تامین اجتماعی در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این گروه از جمعیت کشور می‌توانند با مراجعه به ادارات تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بدون تشریفات از وام ۴ میلیون تومانی با بازپرداخت ۴ درصد بهره‌مند شوند.

علی ربیعی در حاشیه مراسم قرعه کشی پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگان کشوری واگذاری سهام شرکت‌های سودده تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی و کشوری را به بازنشستگان تحت پوشش این صندوق‌ها از دیگر برنامه‌های دولت در سال ۹۶ دانست و افزود: در این برنامه تلاش می‌شود وجوه مربوط به فروش سهام را بجای دریافت نقدی بصورت اقساط از حقوق بازنشستگان کسر شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از هتل‌ها و شرکت‌های مهم حمل و نقل تحت پوشش صندوق‌های تامین اجتماعی و کشوری هستند از اجرای طرح گردشگری سالمندی در کشور خبر داد و گفت:براساس اجرای این طرح همه بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این صندوق‌ها می‌توانند از خدمات ارزان قیمت آن‌ها بهره‌مند شوند.

آغاز واگذاری وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان دولت با اجرای مراسم قرعه کشی

در مراسم قرعه کشی پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان وام ضروری به بازنشستگان کشوری اسامی ۳۰۰ هزار بازنشسته منتخب در سامانه صندوق بازنشستگی کشوری ثبت شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم که با حضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اجرا شده است تعداد بازنشستگانی را که برای دریافت وام ۴ میلیون تومانی ثبت نام کرده اند ۶۲۳ هزار و ۳۰۷ نفر برشمرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبار پیش بینی شده ۳۰۰ هزار بازنشسته براساس قرعه کشی مشمول دریافت این نوع تسهیلات بانکی شده اند.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری در دوازده مرحله وام بازنشستگان مشمول را در مدت یک سال پرداخت می‌کند بازپرداخت این نوع وام را ۳۶ ماهه و برای هرماه ۱۲۰ هزارتومان دانست و گفت: اولویت پرداخت وام برای بازنشستگانی است که تاکنون از این تسهیلات بانکی استفاده نکردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: