اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 27 November 2017
در سفر به مناطق زلزله زده صورت گرفت
رئیس کل بانک مرکزی در صدر هیئت مدیران عامل نظام بانکی برای بازدید از مناطق زلزله زده و پیگیری ارائه تسهیلات به استان کرمانشاه سفر کرد و درجلسه شورای هماهنگی در این استان شرکت کرد.

نشست شورای هماهنگی بانک‌ها با حضور سیف در قصر شیرین

به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ولی الله سیف امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های عامل کشور که در قصرشیرین اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان از سوی نظام بانکی کشور برای ایجاد اشتغال برگزار شد، گفت: نظام بانکی کشور در سال جاری با همتی که انجام داده ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش اقتصاد اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای اشتغال و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی خطوط تولیدی کشور اختصاص یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه اظهار داشت: یکی از ضرورت‌ها تمرکز ویژه برای مناطق زلزله زده است که از این تسهیلات اشتغال به نحو گسترده‌تر برای این مناطق استفاده کنیم و همه بانک‌ها اعلام آمادگی کرده اند.

سیف در خصوص مشکلات وام‌های صاحبان هتل‌های قصرشیرین افزود: استمهال شامل وام‌های هتلداران نیز می‌شود، اما با توجه به مشکلاتی که هتلداران این شهرستان زلزله زده دارند به طور ویژه مشکلات ان‌ها را برای مرتفع شدن بررسی خواهیم کرد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: باید شرایطی ایجاد شود که به طور مجدد آرامش را دوباره در منازل خود تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: به محض اطلاع از جریان زلزله اخیر دو تصمیم ازسوی نظام بانکی کشور اتخاذ شد که یکی تمدید و استمهال کلیه وام‌های آسیب دیدگان بود و همچنین اعطای ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه به واحد‌های آسیب دیده با تایید ستاد است.

سیف گفت: همچنین تسهیلاتی از سوی دولت برای واحد‌های آسیب دیده اختصاص یافت که بر این اساس به واحد‌های شهری ۳۵۰ میلیون ریال و واحد‌های روستایی ۲۵۰ ریال و مبالغی نیز به صورت بلاعوض عوض پرداخت می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی کشور افزود: تلاش شد کلیه شعب بانک‌ها در این مناطق سریع فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: امروز فرصت خوبی بود تا از نزدیک با مشکلات زلزله زدگان و منطقه آشنا شویم و همچنین تصمیم گیری شد تا با صرفه جویی در هزینه‌های تبلیغاتی بودجه آن برای تکمیل خانه‌های بهداشت و ساخت مدارس هزینه شود.

سیف در پایان اظهار داشت: دولت همه امکانات خود را به کار می‌بندد تا شرایط مناطق زلزله زده را تغییر دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: