اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - 26 November 2017
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبرداد
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان برای کنترل افزایش 34 درصدی بار شبکه مصرف استان که طی 8 سال آتی اتفاق خواهد افتاد و احداث پروژه‌های مختلف، تأمین منابع مالی از بانک توسعه زیرساخت آسیا، اوراق مشارکت و فاینانس بین المللی را در دستور کار خود قرار داده است.
تأمین منابع مالی برق گیلان از بانک توسعه زیرساخت آسیابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه پیشرفت‌های مختلفی در راستای توسعه پایدار استان با تلاش مسئولین استانی صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک احتمال احداث صنایع جدید در استان گیلان وجود دارد، گفت: شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان پروژه‌های خود را در دوره‌های 5 ساله و 10 ساله تعریف و مشخص کرده است و در این راستا به فعالیت می‌پردازد. شروع برنامه بلندمدت 10 ساله شرکت از سال 95 بوده و تا سال 1405 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان برای کنترل افزایش 34.89 درصدی بار شبکه مصرف استان که طی 8 سال آتی اتفاق خواهد افتاد، اقدامات مختلفی در راستای اخذ وام از بانک توسعه زیرساخت آسیا به مبلغ 113 میلیون یورو، تأمین منابع مالی از طریق انتشار و فروش اوراق مشارکت به مبلغ 300 میلیارد ریال در سال مالی 96 و تأمین منابع مالی از طریق فاینانس بین المللی به مبلغ 56 میلیون یورو انجام داده است.

بلبل‌آبادی ادامه داد: جذب سرمایه گذار در زمینه تولید پراکنده از دیگر راهکارهای شرکت از دیگر اقدامات شرکت در راستای معضل رشد بار شبکه مصرف استان بوده که در این راستا شرکت برق گیلان اقداماتی مانند هماهنگی با شرکت‌های توزیع نیروی برق، تشکیل کارگروه تخصصی تولید پراکنده، تعریف اولویت‌های تحقیقاتی در خصوص جایابی بهینه مولدهای مقیاس کوچک، انجام مطالعات اولیه در زمینه شناسایی ساختگاه های مناسب جهت سرمایه گذاری و مذاکره با سرمایه گذاران داخلی و خارجی را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای گیلان، شرکتی برنامه‌محور است، گفت: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده، خوشبختانه در بخش‌های مختلف استان پتانسیل‌های بسیار خوبی از بابت امکان استفاده از انرژی خورشیدی و بادی وجود دارد؛ در همین راستا مذاکراتی برای احداث نیروگاه خورشیدی با سلول‌ها و پنل های خورشیدی به مقدار حدود 510 مگاوات با شرکت‌های داخلی وخارجی صورت پذیرفت که از این مقدار حدود 60 مگاوات بطور بسیار جدی در حال پیگیری است که امیدواریم در سال جاری تحقق پیدا نماید. و حدود 600 مگاوات هم در امر بکارگیری از انرژی بادی در حال مذاکره هستیم که امیدواریم شاهد به بار نشستن حداقل 200 مگاوات آن در سال جاری باشیم.

گفتنی است که بر اساس مطالعات، رشد بار شبکه مصرف استان طی 8 سال آتی حداقل به 2550 مگاولت آمپر معادل 2300 مگاوات افزایش خواهد یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: