اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 25 November 2017
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در ملارد ۴۵۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب داریم که اگر ارزش اقتصادی پساب در نظر گرفته شود و گردش مالی صورت بگیرد از طریق آن می‌توانیم پروژه‌های فاضلاب را پیش ببریم.

ارزش اقتصادی پساب ملارد برای تحقق پروژه‌های فاضلاب استفاده می‌شود

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، محمد پرورش در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران، سایر مدیران کل دستگاه‌ها و مسئولان شهرستان ملارد در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به وضعیت آب ملارد اظهار داشت: از آنجا که وضعیت کمی و کیفی آب ملارد اهمیت زیادی دارد، پروژه‌های مختلفی به بهره‌بردای رسیده است.

وی گفت: 18 کیلومتر اصلاح شبکه آب مدنظر بوده که 12 کیلومتر آن انجام شده است، راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ و مخزن جعفریه ملارد برای آب‌رسانی این شهرستان، خط خروجی و راه‌اندازی پکیج 10 هزار مترمکعبی بلوار کشاورز و خط جمع‌آوری جنوب میدان ارتش نیز اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه هشت خط انتقال ایجاد شده است تا آب چاه مستقیم وارد شبکه نشود، گفت: با این اقدامات تلاش شده است کیفیت آب ملارد حفظ شود، به علاوه اگر6700 متر زمین در پارک بانوان که به صورت 10 ساله مصوب شده است، تبدیل به 99 ساله شود، افزایش 10 هزار مترمکعبی ظرفیت مخزن ملارد را به دنبال دارد.

پرورش تأکید کرد: 112 هزار مشترک در ملارد داریم که با ظرفیت فعلی به هر مشترک 15 لیتر تعلق می‌گیرد این در حالی است که استاندارد فعلی یک مترمکعب است که از این نظر در شهرستان ملارد با کمبود مواجه هستیم؛ از این‌رو پنج حلقه چاه در ملارد و دو حلقه در صفادشت ایجاد می‌شود.

وی در زمینه فاضلاب گفت: در ملارد 450 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب داریم که با توجه به هزینه‌های بالا باید به سمتی برویم تا ارزش اقتصادی پساب در نظر گرفته شود و گردش مالی صورت بگیرد تا از طریق آن بتوانیم پروژه‌های فاضلاب را پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: برای سال 97 حدود 80 کیلومتر شبکه فاضلاب برای ملارد پیش‌بینی شده است که 22 میلیارد آن از طریق فاینایس، معادل 22 میلیارد از ماده 56 و 29 میلیارد از طرح‌ها برای تحقق آن هزینه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: