اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 25 November 2017
معاون وزیر راه وشهرسازی
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینكه سقف سرعت مجاز ۱۰ كیلومتر در ساعت كاهش می‌یابد بیان داشت: این تصمیم‌گیری شامل تمام راه‌ها می‌شود به طوری‌كه سقف سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰، بزرگراه‌ها به ۱۰۰، جاده اصلی به ۸۵، جاده فرعی به ۷۰ كیلومتر بر ساعت كاهش می‌یابد.

كاهش ۱۰ كیلومتری سقف سرعت مجاز در راه‌های كشور

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ داود كشاورزیان در سمینار سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه (پیارك) با محور سیاست‌های بهبود ایمنی ترافیك و جهت‌گیری آتی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حدود یك درصد جمعیت جهان را داراست و بالغ بر ۲۱۵ هزار كیلومتر انواع راه به غیر از خیابان‌های درون شهری وجود دارد.

وی افزود: از مجموع ۲۱۵ هزار كیلومتر حدود ۱۳۰ هزار كیلومتر را راه روستایی و ۸۵ هزار كیلومتر راه سایر راه‌ها تشكیل می‌دهند كه ۹۰ درصد راه‌های روستایی دارای روكش آسفالت هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار اعلامی پلیس راهنمایی و رانندگی بیان داشت: حدود ۲۰ میلیون خودرو و ۱۰ میلیون موتور سیكلت در كشور پلاك شده‌اند و باید توجه داشت كه بالغ بر ۹۳ درصد از جابه‌جایی‌ها از طریق حمل ونقل جاده و نزدیك به ۳ درصد از ریل انجام می‌شود.

كشاورزیان با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای كشور طی سال‌های گذشته بیان داشت: در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر مجموع تلفات ناشی از حوادث رانندگی بود كه ۳۰ درصد آن مربوط به داخل شهرهاست و الباقی در حوزه برون‌شهری محسوب می‌شود كه تلفات رانندگی درحاشیه شهرها نیز جزو آمار تلفات برون‌شهری محسوب می‌گردد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در ادامه خاطرنشان كرد: بیشترین آمار تلفات رانندگی كشور مربوط به ۱۰ سال قبل و بالغ بر حدود ۲۷ هزار نفر بود كه با همكاری پلیس، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و سایر نهادها در سال گذشته به ۱۶ هزار نفر كاهش یافت. از این رو هدف‌گذاری شده تا ۱۰ سال آینده  تعداد تلفات رانندگی به ۱۰ هزار نفر كاهش یابد.

وی یادآور شد: سالانه حدود ۶ درصد به خودروهای موجود در كشور اضافه می‌شود اما به دلیل پایین بودن قیمت سوخت خودروهای قدیمی نیز همچنان كار می‌كنند و این مساله باعث مصرف روزانه ۷۵ میلیون لیتر بنزین در كشور شده است.

این مقام مسئول از اقدام وزارت راه وشهرسازی برای تدوین نقشه راه ایمنی جاده‌های كشور خبر داد و گفت: این نقشه راه در شرف تصویب در كمیسیون ایمنی راه‌های كشور قرار دارد.

كشاورزیان ارتباط موجود میان سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و مجمع جهانی پیارك را مثبت ارزیابی كرد و گفت: ارتباط تنگاتنگی میان دو مجموعه وجود دارد و امیدواریم در راستای كاهش حوادث و تلفات رانندگی این ارتباطات را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان كرد: آمارها حاكی از آن است كه تعداد تلفات رانندگی نسبت به سال گذشته كاهش چندانی نداشته است و این نكته بیانگر آن است كه ما به قسمت سخت برنامه كاهش تلفات رسیده‌ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پایان با بیان اینكه سقف سرعت مجاز ۱۰ كیلومتر در ساعت كاهش می‌یابد بیان داشت: این تصمیم‌گیری شامل تمام راه‌ها می‌شود به طوریكه سقف سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰، بزرگراه‌ها به ۱۰۰، جاده اصلی به ۸۵، جاده فرعی به ۷۰ كیلومتر بر ساعت كاهش می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: