اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 23 November 2017
سرلشکر جعفری
فرمانده کل سپاه گفت: آنچه که اکنون اعلام می شود، نابودی کامل و صد در صدی داعش نیست، بلکه نابودی حاکمیت داعش است.

حکومت داعش نابود شده است نه تفکر آن

به گزارش عصرپرس به نقل از سپاه نیوز؛ سردار جعفری در ابتدای نشست خبری ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و از بین رفتن حاکمیت داعش اظهار داشت: هفته بسیج که مقارن با این پیروزی‌های مبارک است و حقش بود که در آستانه هفته بسیج این پیروزی بزرگ رقم بخورد و اعلام شود که همین هم شد.

وی گفت: قطعاً داعش به صورت گروه‌های چریکی و زیرزمینی در کشورهای مختلف منطقه نفوذ کرده و تهدیدی علیه ملت‌های منطقه، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است. بنابراین حفظ هوشیاری ها و آمادگی های لازم برای مقابله با توطئه‌های بعدی که داعش و دشمنان اسلام برنامه ریزی می کنند باید در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده سپاه پاسداران تأکید کرد: به طور قطع فرمان و دستورات مقام معظم رهبری نشان از هوشمندی و نگاه امنیتی و دفاعی ایشان نسبت به منطقه، انقلاب و جبهه مقاومت دارد.

سرلشکر جعفری گفت: به لطف خدا سپاه پاسداران آمادگی‌های دفاعی و امنیتی لازم برای مقابله با این نوع تهدیدها را به خوبی دارد و در عمل هم این موضوع را ثابت کرده است.

وی گفت: اینکه گفته می‌شود باید با یک تهدید در همان ابتدا مقابله شود، درست نیست. برای مثال درباره شکل گیری داعش اگر گفته می‌شد باید در نطفه خفه شود اصلاً نه واقعیت دارد و نه عملی است.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: شکل گیری داعش و اتفاقاتی که در ادامه آن رخ داد، پیامدهای متفاوتی در منطقه داشت و در واقع این موضوع باعث ساماندهی فرماندهی جبهه مقاومت و سازماندهی مردم منطقه در کشورهای سوریه و عراق شد که به جنگ با داعش آمدند و جبهه مقاومت را توسعه دادند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : بسیج همان مظهر مقاومت ملت های مسلمان و امت اسلامی در منطقه است.

 سرلشکر پاسدار عزیز جعفری افزود : در حوادث طبیعی و چه حوادث غیر طبیعی که برای انقلاب اسلامی به وجود آمده است ، عامل اصلی پیروزی ها و موفقیت های ما مردم بودند و این حضور ، پشتیبانی و ایفای نقش مردم همان بسیج است.

وی تصریح کرد : همه این پیروزی ها حاصل حضور گسترده مردم و پشتکار و همت مردمی یا همان بسیج است.

فرمانده سپاه گفت : روز گذشته مقام معظم رهبری همه مردم ایران را بسیجی قلمداد کردند و انقلاب اسلامی یکی از معجزات الهی است که بعد از 37-38 سال از عمر انقلاب اسلامی و این همه سختی ها خوشبختانه مسیر خود را با موفقیت طی می کند و با حمایت قاطع و گسترده مردم همراه است.

سرلشکر جعفری افزود : اینکه آقا فرمودند همه مردم بسیجی هستند یعنی هرکسی که از انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت حمایت می کند روحیه بسیجی دارد حالا یک تعدادی بسیجی ها در صحنه های مختلف فعال تر هستند و یک عده ای هم حمایت می کنند ، یک عده ای دلشان همراه است و با این حمایت ها و این مسیر ، همه اینها بسیجی هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : طبیعی است بیش از یک سوم مردم کشور ما عضو بسیج هستند ، نام نویسی کردند و عضو سازمان دهی شده در بسیج محسوب می شوند که خودش جمعیت عظیمی را شامل می شود و آنهایی هم که عضو نیستند و روحیه بسیجی دارند ، بسیجی هستند و در جبهه ها و عرصه های مختلف فعالیت می کنند.

وی ادامه داد : همه در و اقع می توانند بسیجی باشند و بسیج با توجه به رویکردخود همواره به سمت خدمتگزاری به مردم می رود و هر جایی که معضل اجتماعی و معضل بزرگ داریم در واقع بسیج با رویکرد جدیدش به سمت حل ان حرکت می کند.

سرلشکر جعفری اظهار کرد : رویکرد جدید بسیج عرصه های مختلف فعالیتی است و همه مردم ما هم روحیه خدمتگزاری به مردم و نوع دوستی و خدمت به جامعه دارند و در کنار عرصه های مختلف امنیتی و دفاعی که مردم ما زبانزد دنیا هستند ، می توانند در بخش های مختلف بسیج ثبت نام کنند و فعالیت سازماندهی شده ای را ان شاء الله به یاری خدای متعال انجام دهند.

سرلشکر جعفری ادامه داد : این پیروزی های بزرگی که در منطقه شاهد هستیم در واقع مدیون بسیج است ؛ بسیج در ایران با فرمان حضرت امام در سال 58 شکل گرفت و اگر شکل نگرفته بود ، سرنوشت جنگ خودمان در دوران دفاع مقدس هشت ساله معلوم نبود ؟

وی گفت : این مقاومت و حضور مردمی در هشت سال دفاع مقدس باعث خیر و برکت زیاد و الگوگیری جوامع دیگر شد و امروز ​اگر می بینیم حزب الله لبنان در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی، کشورش را حفظ می کند ، اسرائیلی های منحوس را از خاک لبنان بیرون می کند و مقاومت 33 روزه زبانزد می شود ؛ همان روحیه و الگوی بسیج است و حزب الله در لبنان همان بسیج مردمی کشور لبنان است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود : اگر این بسیج ، حضور و سازماندهی مردمی در کشور سوریه نبود ، امروز سوریه قطعا چند تکه شده بود ، یکپارچگی اش را از دست داده بود و ما کشوری به نام سوریه نداشتیم اما الحمدلله این پیروزی بزرگی که جشن گرفته شد ، حاصل همین حضور گسترده مردمی و بسیج مردمی است.

وی ادامه داد : داعش در عراق شکل گرفت و در واقع یک دولت و یک حاکمیتی را می خواستند در کشورهای عراق ، سوریه و شامات تشکیل دهند و با انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی مقابله کنند، مقابله با اسلام به نام اسلام .

وی افزود: این توطئه هم با فرمان مرجعیت شیعه در عراق شکسته شد و با فتوای حضرت آیت الله سیستانی ، نیروهای مردمی در عراق بسیج و سازماندهی شدند و امروز حشدالشعبی یا بسیج مردمی در عراق شکل گرفته است و نابودی داعش در عراق حاصل تلاش نیروهای مردمی و کمک نیروهای امنیتی و ارتش عراق است که این پیروزی بزرگ را در عراق به دست آوردند.

سرلشکر جعفری گفت : خدا را شکر می کنیم بر این نعمت بزرگ و این یادگار تاریخی حضرت امام راحل یعنی بسیج که سرنوشت انقلاب اسلامی هم در واقع به همین بسیج گره خورده است و امیدواریم ان شاء​الله روزبروز شاهد توسعه و تعمیق نقش مردم در عرصه های مختلف دفاعی ، امنیتی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی باشیم.

فرمانده سپاه ادامه داد : به یاری خداوند متعال در آینده شاهد نقش آفرینی بیشتر و موثرتر برای حل معضلات اجتماعی با تلاش بسیج و نیروهای مردمی خواهیم بود و البته لازمه اش اراده دولت محترم و مسئولان اجرایی کشور است که از این نیروی عظیم مردمی استفاده کنند و با این توان عظیم ان شاء الله مشکلاتی را که وجود دارد به کمک مردم حل کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: