اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 21 November 2017
وزیر نیرو
وزیر نیرو گفت: خط قرمز ما این است که آب با کیفیت خوب در اختیار مردم قرار گیرد .
خط قرمز وزارت نیرو آب با کیفیت است
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان وزیر نیرو درحاشيه همایش اقتدار و همبستگی بسیجیان درکارآمدی صنعت آب و برق، که در سالن ورزشی نیروگاه طرشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت آب و برق در مناطق زلزله زده مورد رضایت مسئولین بود .

اردکانیان در ادامه با اشاره به کدورت آب در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: قطعا آبی که در  این مناطق استفاده می شود کیفیت آب سالم را ندارد به طور یقین به کدورت آب منطقه برمی گردد که بخشی از منابع آب شرب آن منطقه منابع کاستی یا آهکی دارد. تا به امروز ۵۰۰ پس لرزه اتفاق افتاده است وقتی پس لرزه ها رخ می دهد. باعث می شود که لایه های تحت الارضی زمین حرکت کرده و مقادیر زیادی رس وارد منابع آب شود و آب را گل آلود می کند. بنابراین از حد استاندارد کدورت عبور کرده است باید تصفیه شود.

اردکانیان در ادامه افزود: با توجه به اینکه  کدورت آب از حد استاندارد تجاوز کرده امکانات تصفیه آب موبایل که از کشور دانمارک خریداری شده به مناطق زلزله زده انتقال داده شده  تا  آب را تصفیه کند در غیر این صورت تحت هیچ عنوان آب آلوده وارد شبکه نمی شود و در صورت لازم از آب بسته بندی استفاده خواهیم کرد .

وی در ادامه گفت: خط قرمز ما این است که آب با کیفیت خوب در اختیار مردم قرار گیرد .

وزیر نیرو ادامه داد:بیش از 4 هزار چادر برق دار شده و با اینکه مسئولیت به عهده وزارت نیرو نبود ولی به دلیل فراهم بودن امکانات  500 واحد حمام صحرایی در منطقه مسقرکردیم و تا اسکان موقت مردم می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر به طور کلی مشکلی از لحاظ تامین آب و برق نداریم و منتظر شروع اسکان موقت هستیم و نسبت به فراهم کردن امکانات گرمایشی در چادر ها و کانکس ها اقدام خواهیم کرد .

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به ملاقات خود با وزیر منابع آب عراق درحاشيه  اجلاس وزرای آب کشور های سازمان های کنفرانس اسلامی، گفت: در حاشیه این اجلاس از وزیر منابع آب عراق در خصوص زلزله و تامین آب در عراق سوال کردم که وی اظهار داشت که خسارت ناچیز بوده و مشکل اساسی درعراق اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در صورت نیاز کشور عراق به امداد رسانی و کمک، هلال احمر اقدام خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: