اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 21 November 2017
رییس جمهور در کنگره سراسری خانه کشاورز
رئیس جمهور بر ضرورت بازنگری و اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی تاکید کرد.
کنده شدن بنیان داعش در سوریه را به رهبر انقلاب تبریک می‌گویم

به گزارش عصرپرس ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: باید از همه رزمندگان اسلام ، دیپلماتهای کشور ، دولت و ملت و رهبری معظم انقلاب ، نیروهای مسلح و  ملت عراق و سوریه به خاطر پایان گروهی که جز شر ، نکبت ،ویرانی و آدم کشی و توحش چیزی را به همراه نداشتند، تشکر کنم.

رییس جمهور افزود: داعش گروهک تروریستی است که توسط قدرتهای بزرگ و  برخی کشورهای مرتجع منطقه ارتزاق و مسلح شده بود و با جنایتهای خود روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرد.

روحانی با بیان اینکه کنده شدن بنیان و اساس گروهک تروریستی داعش از سوریه یک خبر خوش برای مردم ایران و منطقه است، گفت: کار اصلی را مردم و ارتش سوریه ،عراق و لبنان انجام دادند و ما براساس وظیفه دینی و اسلامی خود به آنان کمک کردیم.

رییس جمهور با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش توسط قدرت‌های بزرگ و کشورهای مرتجع منطقه حمایت شده و کمک‌های مالی به آنها داده می‌شد، گفت: آنچه آنها از موزه‌های عراق و سوریه به تاراج بردند، توسط همین قدرت‌ها در بازارها فروخته شد و ای کاش به همین اکتفا می‌کردند؛ آنها دختران و زن‌های مردم را هم در بازارها فروختند و جنایاتی را به انجام رساندند که روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کردند.آنها بهترین جوانان منطقه را با خنجر سر بریدند و انسان‌ها را زنده زنده سوزانده و به هیچ کس رحم  نکردند.

وی ادامه داد: هیچ گاه تصور نمی‌کردیم که در قرن بیست و یکم جنایتکاران مورد حمایت غرب، آمریکایی‌ها و رژیم منحوس صهیونیستی، دست به چنین جنایاتی بزنند و اربابان آنها چه فکرهایی که در سر نمی‌پروراندند؛ آنها تصور می‌کردند که سال‌ها در این منطقه می‌مانند و به غارت و جنایت های خود را ادامه خواهند داد.

روحانی تأکید کرد: امروز با عنایات خدا و مجاهدت‌های ملت‌های منطقه می‌توانیم بگوییم که این شر یا از سر مردم برداشته شده و یا کاهش یافته است. البته آثار افراد باقیمانده از آنها هنوز ادامه خواهد داشت اما اساس و بنیان آنها برچیده شده است.

رییس جمهور ضمن تبریک این پیروزی بزرگ به رهبر معظم انقلاب، سپاه، نیروی قدس بویژه سردار سلیمانی و همه کسانی که در این مسیر تلاش کردند، بخصوص دیپلمات‌های کشور که در اجلاس‌های آستانه در راستای حل و فصل دیپلماتیک این مشکل، تلاش داشتند، گفت: فردا روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در اجلاسی سه‌جانبه برای آینده سوریه و منطقه گردهم آمده و با هم رایزنی می‌کنند.

روحانی با بیان اینکه پیروزی بر داعش خبر خوشی برای ملت ایران و سایر مردم منطقه است، ‌گفت: البته کار اصلی را مردم عراق و سوریه و ارتش‌های این دو کشور با کمک کشورهای منطقه بویژه جمهوری اسلامی ایران انجام دادند، اما جای بسی تأسف است، در این شرایط که مردم منطقه این اقدام بزرگ را به انجام رسانده‌اند، وزرای خارجه یک تشکیلات کهنه، پوسیده، بی‌رمق و بی‌اثر به نام اتحادیه عرب دور هم جمع می‌شوند و به فکر آن هستند که چرا مردم یمن پس از دو سال حمله و تجاوز توانسته‌اند پاسخی نسبت به این اقدامات بدهند و ابراز تأسف می‌کنند و از موشکی که مردم یمن به ریاض زده‌اند، ناراحت هستند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشورهای منطقه در آزمونی بزرگ قرار دارند، گفت: آن زمان که مردم عراق، گرفتار داعش و مردم سوریه در حلب و دیرالزور به مبارزه با داعش می‌پرداختند و مردم یمن زیر بمباران سعودی‌ها بوده و مردم لبنان گرفتار تروریست‌ها بودند، این اتحادیه عرب کجا بود و امروز که ظلمی آشکار نسبت به مردم فلسطین روا داشته می‌شود، این اتحادیه عرب کجا است؟

روحانی افزود: جای تأسف است، عده‌ای که خود را مسلمان و عرب می‌نامند از اینکه یک ملت مظلوم توانسته به دشمنی‌هایی که علیه مردم روا داشته می‌شود، پاسخی دندان شکن بدهند، ابراز تأسف می‌کنند و می‌گویند که چرا مردم و ارتش یمن توانسته با موشکی که مال آنها بوده ،این اقدام را انجام دهند.

رییس جمهور با طرح این سوال که آیا مردم عراق، سوریه و یمن جزء دنیای عرب نیستند، گفت: این اقدامات نشانه‌ای بود که ثابت می‌کند باید در دنیای امروز روی پای خودمان بایستیم و قدرت ملی، نظامی، اقتصادی و امنیت غذایی باید توسط خودمان ساخته شود.

روحانی همچنین ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع)، گفت: ماه ربیع‌المولود، ماه نور و سرور است.

رییس جمهور افزود: مردم ایران، نسبت به خاندان رسالت عشق فراوانی دارند و در ایام عزاداری اهل بیت، سنگ تمام می‌گذارند، اما در میلاد‌ها و ایام تولد معمولاً حد وسط را رعایت می‌کنیم و فکر می‌کنیم، شادی و سرور جزء دین نیست در حالی که دین ما دین شادی، لبخند، صلح، برادری، دوستی و سرور است.

روحانی ابراز امیدواری کرد تا همانگونه که در ایام عزاداری بیشترین ارادت و عرض ادب را نسبت به اهل بیت داریم، در ایام شادی نیز بتوانیم آنطور که شایسته است، ادای وظیفه کنیم.

رییس جمهور با بیان اینکه کشاورزان، امنیت غذایی را برای کشور فراهم می‌کنند، گفت: آرامش جامعه ما در سایه تلاش و بازوان قدرتمند کشاورزان است.

روحانی تأکید کرد: اگر کشور روزی برای تأمین مواد غذایی خود دچار اضطراب و نگرانی باشد، اوضاع نابسامانی پیش خواهد آمد.

رییس جمهور همچنین با تجلیل از ایثار و فداکاری ملت بزرگ ایران بویژه مردم غیور و پهلوان استان کرمانشاه که در حادثه زلزله شدید و غمبار غرب کشور در کنار یکدیگر همدل بودند، گفت: غم هموطنان، یاران و برادران و خواهران در کرمانشاه، غم همه ملت ایران است و  کمک به آنها وظیفه همگانی می‌باشد.

روحانی با اشاره به اینکه تلاش‌ها و حرکت‌های ما در کمک‌رسانی به زلزله زدگان بی‌نقص نبوده است، اظهار داشت: در این شرایط سخت همه مسئولان، نیروها و ارگان‌ها و خود مردم برای یاری رساندن به مردم حادثه دیده تلاش و کوشش فراوان کردند و چقدر زشت است که برخی رسانه‌های خارجی که می‌خواهند خود را طرفدار مردم نشان دهند در روزهایی که مردم دچار سختی شده‌اند به فکر ایجاد اختلاف میان آنها هستند، کما اینکه آنها همواره به دنبال دشمنی با ملت ایران بوده و هستند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: ملت ایران ملتی بیدار، هوشیار و متحد است و دولت هیچ چیز جز نمایندگی مردم نداشته و قدرت او بر این مبنا است.

روحانی تصریح کرد: دولت منتخب مردم است و با رأی مردم مسئولیت را می‌پذیرد و هیچ گاه میان دولت و مردم فاصله‌ای وجود ندارد.

رییس جمهور افزود: هر اقدام و کاری که دولت انجام می‌دهد با پول مردم بوده و خزانه کشور متعلق به مردم است و دولت به نمایندگی از مردم در راه آبادانی کشور تلاش می‌کند.

روحانی اظهار داشت: امیدواریم که خداوند، ایثار، فداکاری و مهربانی ما را در روزهای سخت، نسبت به هم بیشتر کند و با تلاش دولت و ملت، غم از چهره مردم مصیبت‌دیده کرمانشاه برطرف شود.

قدرت نظامی ما باید به دست خودمان ساخته شود 

رئیس جمهور گفت: جای بسی تاسف است که در این شرایطی که مردم منطقه کار بزرگی انجام داده اند، وزرای خارجه یک تشکیلات پوسیده، کهنه و بی رمق و بی اثر به نام اتحادیه عرب دور هم جمع شوند و تمام فکر و ذکرشان این باشد، عربستان که این همه به مردم یمن جنایت کرده است و هر روز آنها را بمباران می کند اظهار تاسف کنند که چرا مردم یمن موفق شدند در پاسخ آن همه بمباران ها (دو سال و نیم بمباران) یک موشکی شلیک کنند که به ریاض خورده است.

روحانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز افزود: واقعا نشان می دهد در دنیای امروز امتحان خداوند امتحان بزرگی است و این یک آزمایش بزرگ بود.

وی گفت: آن وقتی که مردم عراق دست داعش گرفتار شدند، این اتحادیه عرب کجا بود؟ آن وقتی که مردم سوریه را در حلب و دیرالزور سر می بریدند و مردم یمن در زیر بمباران های شدید بودند و هنوز هم متاسفانه هستند و آن روزی که در ارتفاعات عرسال در لبنان تروریست ها و القاعده و داعش حاکم شده بودند و مردم لبنان را تهدید می کردند این اتحادیه عرب کجا بود؟

رئیس جمهور افزود: این همه مردم فلسطین که ظلم می بینند این اتحایه عرب کجاست؟ واقعا جای تاسف و تاثر است که یک عده ای که خود را مسلمان و عرب می نامند دور هم جمع شوند و اظهار تاسف کنند، یک ملت مظلوم توانسته است یک پاسخ دندان شکن دهد و تمام تاسفشان همین است که مردم یمن، ارتش و مبارزان یمن چرا موفق شدند موشک اسکادی که داشتند و در انبارشان و در اختیار ارتش بوده است یک مقدار برد آن را افزایش دهند و تمام غصه آنها همین است.

روحانی گفت: مردم عربستان عربند، مردم یمن کجایی هستند؟ آنها عرب نیستند؟ مردم سوریه،​ عراق، ​لبنان و فلسطینی ها عرب نیستند؟

وی افزود: این هم نشان دیگری بود از اینکه در دنیای امروز باید روی پای خودمان بایستیم و قدرت ملی و قدرت نظامی ما به دست خودمان ساخته شود و قدرت اقتصادی و قدرت ما در امنیت غذایی باید به دست خودمان ساخته شود. 
 
افزایش 21 میلیون تنی محصولات کشاورزی؛ هنر و افتخاری بزرگ برای کشاورزان 

رئیس جمهور گفت: افزایش 21 میلیون تنی محصولات کشاورزی در مدت 4 سال، هنر و افتخاری بزرگ برای کشاورزان سراسر کشور است. 

روحانی در ادامه سخنانش در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز به موفقیت های کشاروزان در 5 سال گذشته اشاره کرد و افزود: منبع اصلی ما در مسئله غذا و محصولات کشاورزی به معنای عام، آب و خاک است. 

وی گفت: همانطور که ماهی ارزش آب را نمی داند، ما هم ارزش خاک را نمی دانیم و نمی دانیم خاک چه منبع عظیمی است و کشورهای جنوبی خلیج فارس برای درست کردن مزرعه یا کاشتن گل یا درخت باید خاک وارد کنند.

رئیس جمهور بر جلوگیری از فرسوده شدن خاک تأکید کرد و گفت: خاک مستعد کشاورزی نعمت بزرگی است و اگر این خاک نباشد محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغداری و مراتع، جنگل و دامداری ها تأمین نمی شود. 

روحانی به تلاش های دولت یازدهم و دولت کنونی برای حمایت از کشاورزان اشاره کرد و گفت: نمونه آشکار این کمک ها همان قیمت های تضمینی محصولات کشاورزی است و ما به خاطر اینکه در بحث گندم روی پای خودمان بایستیم همانطور که آب و خاک باید پایدار باشد، کمک دولت هم باید پایدار باشد و اگر دولت یکی دو سال کمک کند و سال های سوم و چهارم نتواند، به درد نمی خورد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید در بحث قیمت محصولات کشاورزی با منطقه و دنیا رقابت سالم داشته باشیم افزود: همه دولت ها در همه کشورها به بخش کشاورزی یارانه می دهند و بخش کشاورزی ما در کشور کارهای بزرگی انجام داده است که من همیشه ممنونم. 

وی گفت: همینکه تولید محصولات کشاورزی از 97 میلیون تن به 118 میلیون تن در مدت 4 سال رسید، مایه افتخار کشاورزان است و ما در زمینه تراز تجاری مواد غذایی و محصولات مورد نیاز کشاورزی هم رشد داشته ایم، به این ترتیب که این تراز در سال 92 حدود منفی 8 و 1 دهم میلیارد دلار بود که در سال 95 به حدود منفی 3 و 9 صدم میلیارد دلار رسید و اگرچه همچنان این تراز منفی است، اما پیشرفت خوبی حاصل شده است. 

رئیس جمهور گفت: واردات ما در بخش محصولات کشاورزی و مواد غذایی در سال 92 حدود 13 و 4 دهم میلیارد دلار بود که در سال گذشته به 7 و 7 دهم میلیارد دلار کاهش یافت. 

روحانی گفت:​ ما از بخش کشاورزی ممنونیم اما وقتی پول گندم را می دهیم دستگاه بودجه دچار مشکل می شود و دیشب از آقای نوبخت خواستم آمار پرداختی ها به کشاورزان گندم کار را به من اعلام کند که بر این اساس 8 میلیون و 872 تن گندم در قالب طرح خرید تضمینی امسال به بهای 11 میلیارد و 593 میلیون تومان خریداری شده است که البته سال قبل این رقم بالاتر بود.

رئیس جمهور افزود:​ از مطالبات کشاورزان هم هیچ باقی نمانده و تلاش دولت این است که همچنان از کشاورزان حمایت کند و این تلاش فقط در بحث خرید تضمینی نیست و کارهای بزرگی در بحث ماشین آلات کشاورزی، مکانیزه کردن کشاورزی، زهکشی و آبیاری مدرن صورت گرفته است. 

روحانی گفت: با تلاش وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در دو استان خوزستان و ایلام مقرر شده است که 500 هزار هکتار زمین زیر طرح جدید آبیاری قرار گیرد که تا پایان امسال بیش از 312 هزار هکتار عملیاتی می شود و در استان سیستان و بلوچستان هم 46 هزار هکتار مدنظر است. 

وی افزود: کار بزرگ وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات کشاورزی هم قابل ذکر است و اخیراً آقای حجتی در جلسه هیأت دولت از افزایش سه برابری محصول دانه های روغنی خبر داد و در بخش نیشکر هم یک میلیون و 100 هزار محصول به یک میلیون و 700 هزار رسیده است.

قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید اصلاح شود 

رئیس جمهور بر ضرورت بازنگری و اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی تاکید کرد.

روحانی در ادامه سخنانش در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز گفت: این قانون در سال 68 یعنی حدود 27 سال پیش تصویب شده است، آیا واقعا محصولاتی که در آن سال به عنوان محصولات اساسی ثبت شده تا ابد اساسی است و تغییر نمی کند؟ این قانون باید تغییر کند و اصلاح شود .

وی همچنین بر لزوم حمایت هدفمند دولت در خرید تضمینی محصولات و حمایت از کشاورزان تاکید و اضافه کرد: اکنون در خرید تضمینی چه می کنیم؟ برای خرید محصولات از همه کشاورزان اعم از کسانی که آب، کود و سم را مناسب و به اندازه مصرف می کنند و کسانی که اینها را نامناسب و بیش از حد مصرف می کنند، نرخ واحدی را تعیین می کنیم، مانند پرداخت یارانه های نقدی که به همه افراد اعم از سالم و گرفتار و دارا به یک اندازه پرداخت می کنیم؛ معلوم است که این ایراد دارد.

رئیس جمهور گفت: باید به نحوی عمل کنیم که کشاورزانی که در مصرف آب صرفه جویی و در استفاده از کود و سم بهینه عمل می کنند، بیشتر حمایت شوند و کشاورزانی که آب، کود و سم بیشتر و نامناسب مصرف می کنند کمتر حمایت شوند.

روحانی افزود: برای اینکه بتوانیم این حمایت را بشکنیم ممکن است قانون نیاز به اصلاح داشته باشد که در این صورت لایحه به مجلس شورای اسلامی می دهیم، اگر حمایت از کشاورزان هدفمند شود وضع آبیاری و استفاده مناسب از کود و سم اصلاح می شود.

وی گفت: اگر محصولات غذایی ما نه فقط سلامت مردم را افزون نکند بلکه سبب بیماری شود، خلاف منطق است، پس باید طبق برنامه عمل کنیم و کسانی که تلاش بیشتری می کنند، بیشتر حمایت شوند.

رئیس جمهور همچنین توجه به محیط زیست را بسیار مهم دانست و افزود: ریزگردها که فقط سلامت مردم را به خطر نمی اندازد بلکه زمین های کشاورزی را نیز با خطر مواجه می کند، حداقل برای مقابله با ریزگردهایی که مربوط به داخل کشور است باید راهکار بیابیم که البته تلاش خوبی آغاز شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و برای رفع معضل ریزگردهایی که خاستگاهش کشورهای همسایه است باید تلاش، مذاکره و اقدام کنیم.

روحانی گفت: باید دانست زه آبها به کجا می رود و به کجا وصل می شود؛ از یک طرف کشاورزی می کنیم و از طرف دیگر زه آبها وارد رودخانه می شود، گرچه کشاورزی نیاز به زه آب دارد اما چگونه با آثار زیست محیطی آن مقابله کنیم؟

رئیس جمهور افزود: بسیاری از زمین های ما به علت ریختن زباله های مخرب نابود می شود، پس ما کشاورزی، محیط زیست و آب کافی می خواهیم به ویژه آنکه از 15 سال قبل همچنان در خشکسالی هستیم و مقدار بارش در کشورمان از سال 91 تاکنون فقط از 236 میلیمتر به 241 میلیمتر افزایش یافته و میزان نزولات آسمانی کم است.

وی تاکیدکرد: اوضاع اقلیم در حال تغییرات خطرناکی است و باید خود را برای تحولات درست آماده کنیم.
 
محصولات کشاورزی باید بازار صادرات پیدا کند 

رئیس جمهور گفت: محصولات کشاورزی ما باید بازار صادرات پیدا کند که البته امروز وضع صادرات ما از چهار سال پیش بهتر است اما باید بتوانیم رقابت کنیم.

روحانی در پنجمین کنگره سراسری خانه کشاورز افزود: ما در بعضی از محصولات نمی توانیم رقابت کنیم نمی توانیم گندم را صادر کنیم چون نمی توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم

 وی گفت: ما باید محصولات کشاورزی مان به گونه ای تنظیم شود که بتوانیم با کشورهای منطقه و یا خارج از منطقه رقابت کنیم، ما باید بتوانیم محصولات خود را به بازار عرضه کنیم که البته ممکن است یک محصولی زیاد داشته باشیم که صادر کنیم و یک محصولی کمتر داشته باشیم که باید وارد کنیم و این طبیعی است و آن تراز تجاری که گفتم در اینجا مهم است اگر توانستیم تراز را صفر کنیم هنر کرده ایم یا اگر یک روز تراز ما مثبت شد معنایش این است که یک حرکت فوق العاده ای در کشور انجام گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسأله دیگر کشت فراسرزمینی است افزود: لازم نیست همه چیز را در داخل بکاریم برخی محصولات است که باید در داخل زراعت کنیم که البته زارع اصلی خداست اما در بخش زراعت و کشاورزی و دامپروری تلاشی که انجام می دهیم یک بخش هایی در سرزمین ما ممکن است مناسب باشد اما یک بخشی ممکن است نیاز به آب بیشتری داشته باشد.

روحانی ادامه داد: ما در کشوری دیگر اگر زمینی را اجاره کنیم و در آنجا کشت را انجام دهیم و محصولش را وارد کشور کنیم و یا بفروشیم به نفع ما می شود و در این خصوص قدم های خوبی برداشته شده است و ما از کشورهای همسایه و از کشورهای افریقایی تلاش می کنیم زمین بیشتری را در نظر بگیریم و محصولات بیشتری را به دست بیاوریم و بتوانیم در بازار دنیا حضور داشته باشیم و خود این تعامل یک قدرت است.

وی گفت: اگر یک کشوری به گندم، محصولات باغی و یا برنج با کیفیت شما نیاز داشته باشد این یک قدرت است و یا ممکن است نیاز باشد یک محصول را در بازاری صادر کنیم و یا همان محصول را از بازار دیگری بخریم و وارد کنیم اشکالی ندارد و تعامل با دنیا برای ما مهم است.

رئیس جمهور افزود: من در تایلند که بودم سر میز غذا انواع برنج سفید،​ سیاه، بنفش و در رنگ های متنوع را آورده بودند که هر کدام از آنها قیمتی داشت اما به هر حال برنج سیاهشان اتفاقا گران تر و دارای خواص مختلف بود.

روحانی گفت: در آنجا مسئول کشاورزی می گفت ما در طول سال سه بار برداشت برنج داریم که در آنجا شرایط آب و هوایی با ما متفاوت است برخی از کشورها شرایطشان با ما فرق می کند و ما گاهی در یک شرایط سخت تلاش و کوشش می کنیم.

وی افزود: همه ما باید در این افتخار بزرگ که کشاورزی افتخار بزرگ ماست و در زمینه خوداتکایی محصولات کشاورزی تلاش کنیم.

رئیس جمهور گفت: گندم برای ما یک معنای خاصی دارد که البته برخی ممکن است با خودکفایی در گندم بگویند که ضرورت ندارد با این قیمت گران گندم را به دست بیاوریم، بخریم اما چون غذای اصلی ما در کشور گندم است مهم است از لحاظ سیاسی و از لحاظ امنیت ملی معنای بسیار خوب و مهمی دارد، بنابراین برخی از محصولات به دلایلی خاص است و ما باید یارانه بیشتری بدهیم و توجه بیشتری داشته باشیم و در برخی از محصولات می توان یارانه کمتری داد و این یک تعادلی است که باید در جامعه به وجود بیاوریم تا مردم ما احساس آرامش و امنیت بیشتری کنند.

روحانی افزود: امیدوارم فضای مجازی به محصولات باغی و کشاورزی ما برای رساندن از مزرعه به بازار و یا به دست مصرف کننده کمک کند.

وی گفت: یکی از مشکلات کشاورزان این است که کشاورز تلاش و محصولش را آماده می کند اما بین آن قیمتی که کشاورز به دلال می فروشد تا زمانی که به دست مصرف کننده می رسد تفاوت بسیاری است، باید این تفاوت را کم کنیم و فضای مجازی می تواند این کار را انجام دهد که البته این کار شروع شده است و باید آن را تقویت کنیم.

رئیس جمهور افزود: تمام روستاها، مزارع و شهرهای ما و بخش های زراعی ما به طور کلی تشکیلات کشاورزی و همین خانه کشاورز از طریق فضای مجازی باید کاری کنیم که واسطه کم شود.

روحانی گفت: اکنون 50 سال است که می گوییم واسطه و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و نتوانسته ایم واسطه را کم کنیم.

در حین سخنان آقای روحانی یکی از حاضران از اجرا نشدن برخی مصوبات انتقاد کرد که رئیس جمهور گفت: ما تلاش می کنیم مصوبات اجرا شود همانطور که می بینید مسأله آب مسأله حساسی است و اینکه همه برادرند مردم اصفهان، مردم خوزستان و مردم چهارمحال تردیدی نیست و مسأله و تقسیم بندی آب باید عادلانه و منصفانه و حساب شده صورت بگیرد.

 وی افزود: ما مصوبات را نیز دنبال می کنیم و وزرای ما تلاش می کنند تا ان شاء​الله این مشکلات روز به روز کمتر شود و یا به مرحله ای برسیم که تعادل حفظ شود.

روحانی گفت: اکنون ببینید منابع زیر زمینی آب ما چه شرایطی دارد، اکنون 15 هزار چاه غیرمجاز در این چند سال بسته شده است و باز هم ادامه پیدا می کند ما مشکلات زیادی داریم و این مشکلات را باید حل کنیم و این مشکلات باید با دست شما حل شود و از نظرها و فکر شما باید استفاده شود و این خانه کشاورز برای همین است تا از نظرهای شما برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم. 



نام:
ایمیل:
* نظر: