اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - 20 November 2017
وزیر نفت تاکید کرد
وزیر نفت خواستار مطالعه دقیق امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجرجم را خواستار شد.
مطالعه دقیق امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم ضمن تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول اظهار کرد: انجام مطالعات امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجرجم کاری مهم و جزو آخرین کارهایی خواهد بود که برای استحصال اتان انجام می‌شود.

وی با یادآوری این که از سال ۷۷ در همه طرح‌های توسعه فازهای پارس جنوبی، طرح جداسازی اتان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از فاز ۴ و ۵ که دومین قرارداد توسعه فازهای پارس جنوبی بوده است طرح استحصال اتان اجرا شده است و پس از آن در دیگر طرح‌ها نیز ادامه یافت.

وزیر نفت با بیان این که مطالعات این طرح باید جامع باشد و گزارش آن نیز با دقت تهیه شود، افزود: با توجه به تراز تولید، مصرف گاز، جایگاه پالایشگاه فجر جم، وضع میدان‌های مشترک و میدان‌های داخلی تصمیم گیری برای طراحی مفهومی پروژه ای که قرار است شرکت انرژی گستر سینا (متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) اجرا کند برای ما بسیار مهم است.

زنگنه بر ضرورت مطالعات دقیق این طرح تاکید کرد و گفت: وقتی طرحی به مرحله اجرا برسد دیگر برگشتی ندارد.

وی با بیان این که مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجرجم کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: باید مطالعات در این باره دقیق و با هدف تامین حداکثری منافع کشور انجام شود.

شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران برای بررسی و مطالعه امکان سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم با شرکت انرژی گستر سینا (متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) در حضور وزیر نفت و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه، ۲۹ آبان‌ماه) دو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: