اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - 18 November 2017
مافی
عضو مجمع نمایندگان استان تهران با ارزیابی مثبت از تدوین طرح جامع آب در تهران تاکید کرد که این طرح باید برای مدیریت حوزه آب کل کشور تدوین شود.
طرح جامع آب باید برای تمام کشور تدوین شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه‌ ملت، پروانه مافی عضو مجمع نمایندگان استان تهران در رابطه با تاکید اعضای شورای شهر تهران بر ضرورت تدوین طرح جامع آب با بیان اینکه آب یکی از اولویت‌های اساسی کشور است، گفت: اجرای این طرح تنها نباید محدود به حوزه آب شهری پایتخت باشد و باید در راستای مدیریت آب در تمام مناطق کشور صورت بگیرد، چراکه هر چه جلوتر می‌رویم، افزایش مناطقی که در آن خشکسالی ایجاد شده، به چالش مهم زیست محیطی در حوزه آب دامن می‌زند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از درخواست‌های نمایندگان مجلس از آقای اردکانیان قبل از برگزاری جلسه رای اعتماد این بود که، آب را مدیریت کرده و برای رفع مشکل خشکسالی در مناطقی که در آستانه بحران قرار دارد، چاره‌اندیشی کند، که تحقق این مهم نیز در گرو ایجاد طرح جامع است، و طبیعتا باید محوریت آن را وزارت نیرو و بخش آب کشور برعهده داشته باشد، ضمن اینکه برای تدوین این طرح باید هماهنگی لازم با مدیریت محلی مناطق مختلف نیز صورت بگیرد.

وی با یادآوری روندی که برای بررسی کیفیت آب تهران طی کرده است افزود: بنده به دلیل سوابق اجرایی که در فرمانداری شمیرانات داشته‌ام، با حساسیت ویژه‌ای سطح‌های مختلفی که از آنها آب وارد بخش‌های مختلف تهران می شود را بررسی کردم، که در نهایت سلامت آب تهران را تایید می‌کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بررسی میزان نیترات موجود در آب تهران را مبنای سنجش کیفیت آن دانست و تاکید کرد: بی‌تردید نیترات در آب لوله‌کشی که شهروندان تهرانی از آن استفاده می‌کنند، وجود ندارد، ضمن اینکه در پی اتخاذ تدابیری از سوی سازمان آب و فاضلاب استان، نیترات از آب شرب جنوبی‌ترین نقاط تهران نیز حذف شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، یادآورشد: گزارشاتی که مراکز پژوهشی در پی بررسی آب تهران ارائه داده‌اند، عدم وجود نیترات در آب تهران را تایید می‌کند، کما اینکه در نشستی که به تازگی در فرمانداری استان تهران داشتیم، گزارشی که نماینده دانشگاه شهید بهشتی ارائه داد نیز این مهم را تایید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: