اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۴ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - 16 November 2017
کرملین
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مقر رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که رئیسان جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه روز 22 ماه نوامبر (اول آذر ماه) در شهر سوچی دیدار می کنند و مساله سوریه در دستور کار این دیدار قرار دارد.

نشست سه‌جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی برگزار می شود

به گزارش عصرپرس به نقل از اسپوتنیک، پسکوف امروز به خبرنگاران گفت: سران ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن روند صلح در سوریه در نشست سوچی در باره مسائل این کشور گفت وگو می کنند.

شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا به نقل از دیمیتری پسکوف گزارش داد: حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان سران سه کشور حامی روند صلح آستانه، در شهر سوچی درباره گام های لازم برای کاهش خشونت در منطقه، اوضاع مناطق کاهش تنش در سوریه، ارسال کمک های انسانی به این کشور و سهم کشورهای ضامن روند صلح آستانه در مذاکرات ژنو برای حل مسائل سوریه گفت وگو می کنند.

تاکنون هفت دور مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان با سرپرستی ایران، روسیه و ترکیه صورت گرفته است.

این مذاکرات از دی ماه سال گذشته آغاز و با تداوم آن صلح و ثبات به مناطق مختلف سوریه راه یافته و با توافق برای ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در این کشور، روند برقراری صلح سرعت بیشتری یافته است.

دور هفتم مذاکرات صلح سوریه در روز 30 و 31 اکتبر - هشتم و نهم آبان - به میزبانی قزاقستان در شهر آستانه برگزار شد، در این مذاکرات علاوه بر سه کشور ضامن آتش بس شامل ایران ، روسیه و ترکیه ، نماینده دولت سوریه ، مخالفان دولت این کشور و نمایندگان سازمان ملل متحد، آمریکا و اردن نیز به عنوان ناظر حضور داشتند.

در گفت و گوهای آستانه هفت موضوع مانند نادیده گرفتن آتش بس و تلاش برای تقویت آن، کاهش تنش ها به ویژه در ادلب و بررسی پرونده های مربوط به اسیران، زندانیان و آینده روند سیاسی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: