اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 15 November 2017
سخنگوی دولت اعلام کرد: هیئت دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه تصویب کرد که اقدامات اجرایی آن از امروز آغاز می شود.
تصویب پرداخت تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان
به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما محمد باقر نوبخت با ابراز همدردی نسبت به زلزله زدگان غرب کشور و با اشاره به حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در مناطق زلزله زده گفت: اقداماتی باید به صورت اضطراری در این باره انجام می شد که مصوبات امروز هیئت دولت در این باره در 4 سرفصل به تفکیک تسهیلات و وام های بلاعوض برای مناطق شهری و روستایی صورت گرفت.

وی افزود : براساس این مصوبات 659 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان به صورت بلاعوض در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد گرفت و قرار شد از امروز اجرایی شود.
سخنگوی دولت گفت: برای خانوارهای آسیب دیده و آنهایی که برای احداث و بازسازی واحدهای مسکونی نیازمند کمک هستند ، 

در مناطق روستایی 25 میلیون تومان و در مناطق شهری 35 میلیون تومان تسهیلات اختصاص یابد ضمن اینکه در این باره به هر خانوار روستایی 5 میلیون تومان و به هر خانوار شهری 6 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

نوبخت افزود : برای خانوارهایی که نیازمند تعمیر واحدهای مسکونی خود هستند چه در شهر و چه در روستا 12 میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

وی گفت: به آنهایی که نیازمند خرید لوازم خانگی هستند 3 میلیون تومان تسهیلات و 2 میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می شود ، همچنین برای اسکان موقت در مناطق روستایی 3 میلیون تومان و در مناطق شهری 5 میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

نوبخت افزود: بانک مرکزی بخشنامه ای برای خرید لوازم خانگی و ضروری صادر کرده است که بانک ها تا 10 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه باید به خانوارها پرداخت کنند.

سخنگوی دولت گفت: همچنین بانک مرکزی بخشنامه ای داده است که وام های قبلی همه کسانی که زلزله زده هستند به مدت دو سال تمهیل شود.

وی گفت : البته این تسهیلات و وام های بلاعوض فقط برای خانوارهای آسیب دیده و غیر از مصوبه ای است که باید برای جبران خسارت و بازسازی ابنیه دولتی اختصاص یابد.

سخنگوی دولت گفت: تسهیلات 659 میلیارد تومانی از طریق بانک مرکزی و نظام بانکی پرداخت می شود که بخشنامه آن نیز به بانکها ابلاغ خواهد شد اما 281 میلیارد تومان که بلاعوض پرداخت خواهد شد توسط سازمان برنامه و بودجه این پرداخت صورت خواهد گرفت و برنامه ریزی کردیم که تا پایان آبان امسال پرداختها صورت گیرد.

نوبخت افزود: اگرچه موضوع گندم کاران و پرداخت خرید تضمینی گندم تحت تاثیر این حادثه قرار گرفت اما بر حسب تعهدی که سازمان برنامه و بودجه داشت موفق شدیم 2700 میلیارد تومان باقی مانده از محل خرید تضمین گندم را هم پرداخت کنیم.

امیدواریم شرکت بازرگانی دولتی ، همه مبالغ را پرداخت کرده باشد زیرا از 11 هزار و 500 میلیارد تومان مبلغ خرید تضمینی گندم، 9 هزار میلیارد تومان پرداخت شده بود، باقیمانده آن هم که اختصاص یافت. 

نوبخت افزود : ضمن عذرخواهی از کشاورزان بابت تاخیر در پرداخت که به علت تجهیز منابع بوده است امیدواریم شرکت بازرگانی دولتی پرداخت ها را انجام داده باشد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: