اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - 15 November 2017
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با تاکيد بر تداوم و استمرار امدادرساني وزارت دفاع به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: وزارت دفاع با بسيج تمام امکانات در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت.
تداوم امدادرساني وزارت دفاع به مناطق زلزله زده کرمانشاه
به گزارش عصرپرس از روابط عمومي وزارت دفاع؛ در پي وقوع زلزله ۷.۳ ريشتري در کرمانشاه، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از آمادگي اين وزارتخانه براي ارائه خدمات به زلزله زدگان خبر داد و به معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع دستور داد با تشکيل ستاد بحران در محل وقوع زلزله در ارائه خدمات مورد نياز و بسيج همه امکانات براي رسيدگي سريع به زلزله زدگان اقدام لازم را به عمل آوردند.

در همين راستا و پيرو دستور امير حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به مسئولين ارشد وزارت دفاع در جهت رسيدگي و کمک رساني به حادثه ديدگان زلزله کرمانشاه، بلافاصله ستاد بحران با مسئوليت سردار سرتيپ پاسدار عليرضا تميزي معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و رئيس ستاد بحران با حضور مديران واحدهاي وزارت دفاع مستقر در استان کرمانشاه در محل زلزله غرب کشور تشکيل شد و ابعاد اين حادثه دلخراش و روند امدادرساني وزارت دفاع در تعامل با سازمان هاي مسئول مورد بررسي قرار گرفت.

مدير ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه به عنوان نماينده ويژه وزير با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده وزارت دفاع از ساعات اوليه وقوع زلزله در کرمانشاه اظهار داشت: پس از وقوع زلزله با حضور در مناطق حادثه ديده و با انجام هماهنگي با مبادي ذيربط، تجهيزات مهندسي مرکز مين زدايي وزارت دفاع در اختيار سازمان آب منطقه اي شهرستان قصرشيرين قرارگرفت.

وي از اعزام سريع ۱۰ دستگاه بيل مکانيکي، لودر و ۱۰ خودروي آمبولانس به همراه بهيار به منطقه سرپل ذهاب که بيشترين خسارت را ديده خبر داد و تصريح کرد: با توجه به ابعاد بالاي خسارت، با هماهنگي صورت گرفته، ۱۰ دستگاه لودر و بيل مکانيکي در منطقه نفت شهر براي اعزام به مناطق آسيب ديده از زلزله در آمادگي کامل هستند. 

مدير ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه با اشاره به ابعاد بالاي خسارت زلزله و نياز مردم به آب و مواد خوراکي خاطرنشان کرد: با هماهنگي هاي به عمل آمده ۶ تريلي آب معدني به منطقه ارسال شد و سازمان اتکا وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح يک کاميون به وزن ۹ تن حامل اقلام مورد نياز زلزله زدگان شامل خرما، قند، شکر، چاي، مربا، کنسرو و آب معدني براي توزيع در بين زلزله زدگان را تامين کرد و اقلام ديگري از سوي بسيج وزارت دفاع که توسط کارکنان و خانواده هاي اين وزارتخانه در حال جمع آوري است به منطقه ارسال خواهد شد. 

وي از ارسال يک دستگاه کاميون حامل مواد غذايي به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط شرکت راه سازي و عمران ايران وابسته به وزارت دفاع خبر داد و گفت: شرکت قند پانيذفام دو کاميون آب معدني به مناطق آسيب ديده از زلزله ارسال کرد و  موسسه مالي و اعتباري کوثر نسبت به توزيع اقلام موجود در موکب خود مستقر در قصرشيرين ميان زلزله زدگان اقدام نمود. 
 
مدير ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه به تلاش ساير سازمان ها و معاونت هاي وزارت دفاع براي امدادرساني به مناطق زلزله زده اشاره کرد و افزود: مديريت بحران معاونت مهندسي و پدافند غير عامل وزارت دفاع نيز هماهنگي لازم را با نيروي هوافضاي سپاه براي اعزام يک فروند هواپيماي ايلوشين ۸۶، دو فروند هواپيماي آنتونوف ۷۴، يک فروند چلنجر و چهار فروند بالگرد به عمل آورد که توانستند در جابه جايي مجروحان و مصدومان اين حادثه به خوبي نقش آفريني کنند.

وي همچنين گفت: شرکت صنايع هواپيماسازي وزارت دفاع نيز رمپ پروازي خود را براي فرود هواپيماهاي حامل مجروحان و تردد خودروهاي آمبولانس در اختيار فرودگاه مهرآباد  قرار داده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع نيز در اين جلسه با تسليت به خانواده جان باختگان و جمع کثيري از هموطنان در اين زلزله تاسف بار و تقدير و تشکر از اقدامات موثر و به موقع بخش هاي مختلف وزارت دفاع در اولين ساعات حادثه، بر تداوم و استمرار امدادرساني وزارت دفاع به مناطق زلزله زده با توجه به دستور وزير دفاع تاکيد کرد و از سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح، مرکز مين زدايي، سازمان اتکا، موسسه مالي اعتباري کوثر و بيمه کوثر خواست نسبت به ارائه خدمات مورد نياز زلزله زدگان اقدام لازم را به عمل آوردند.

سردار عليرضا تميزي تاکيد کرد: وزارت دفاع با بسيج تمام امکانات در مناطق زلزله زده حضور خواهد داشت و اميدواريم بتوانيم گوشه اي از آلام مردم اين منطقه را برطرف کنيم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع افزود: اگر چه امدادرساني در مناطق در حال انجام است ولي ضرورت تشکيل قرارگاه واحدي جهت تسريع در امدادرساني و ايجاد امنيت مورد انتظار و نياز است.

گفتني است معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با جمعي از مديران ارشد وزارت دفاع در استان کرمانشاه از منطقه زلزله زده "ازگله" با بالگرد بازديد کردند و به توزيع اقلام مورد نياز زلزله زدگان پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر: