اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 14 November 2017
امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی
فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش گفت: 49 نفز از پزشکان متخصص بعداز ظهر دیروز توسط هواپیمای سی 130 نهاجا به منطقه اعزام شدند و همچنین 65 عمل جراحی سبک و سنگین در مراکز درمانی ارتش واقع در مناطق زلزله زده انجام شد.

65 عمل جراحی در مراکز درمانی ارتش واقع در مناطق زلزله زده انجام شد

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش گفت :در شبانه روز گذشته 770 نفر از مصدومان و مجروحان زلزله کرمانشاه به بیمارستان 520 ارتش در این شهر منتقل شده که 170 نفر به صورت سرپایی مداوا شده و ترخیص شدند.

وی در ادامه افزود:3 تیم پزشکی و پیراپزشکی ارتش از ساعت 11 صبح دیروز از پایگاه شکاری شهید نوژه و بیمارستان ارتش در همدان و یکان های نیروی زمینی در خرم آباد وارد کرمانشاه و از آنجا به سرپل ذهاب و قصرشیرین اعزام شدند.

امیر سرتیپ دوم دکتر جلیل رجبی با اشاره به این که 5 هزار سرم از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل داده شد ، افزود: 49 نفز از پزشکان متخصص بعداز ظهر دیروز توسط هواپیمای سی 130 نهاجا به منطقه اعزام شدند و همچنین 65 عمل جراحی سبک و سنگین در مراکز درمانی ارتش واقع در مناطق زلزله زده انجام شد. کلیه مراکز درمانی ارتش بویژه بیمارستان های خانواده، بعثت، گلستان و هاجر ارتش دیشب در آماده باش کامل بوده در هر بیمارستان به طور متوسط 30 تا 70 تخت به ظرفیت پذیرش افزوده شد.

وی افزود:اولین گروه از مجروحان حادثه زلزله نیز از طریق انتقال هوایی (هواپیمای سی 130) به تهران (بیمارستان های بعثت نهاجا و بقیه الله) منتقل شدند.

فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش گفت:پشتیبانی های دارویی و تجهیزاتی از کلیه گروه های درمانی و بیمارستان های صحرایی و منطقه ای ارتش با انجام چند سورتی پرواز پشتیبانی به منطقه صورت پذیرفت.

امیر سرتیپ دوم جلیل رجبی در پایان گفت:امروز هم تیم های انتقال هوایی مجهز به بالگرد شنوک و هواپیمای سی  130 با امکانات کامل انتقال مجروحین و تجهیزات احیاء، در منطقه آماده خدمت رسانی هستند و مراحل درمان تکمیلی مصدومان و در صورت نیاز انجام عمل های جراحی انجام خواهد شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: