اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 14 November 2017
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر 1.5 میلیون بطری آب معدنی در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است و همچنین سه دستگاه تجهیزات بسته بندی آب در محل مستقر و روزانه صد هزار آب بسته بندی تولید می‌شود.
توزیع 1.5 میلیون بطری آب معدنی در مناطق زلزله‌زدهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: آب شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب از محل سراب سرپل ذهاب تامین می‌شود و با توجه به پس لرزه‌های که از دیروز بعدازظهر و امروز صبح داشته‌ایم مجددا آب کدورت پیدا کرده است.

جانباز در ادامه افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد شبکه آب قصرشیرین بازبینی شده و هیچگونه مشکلی ندارد. آب در مخزن است و به آرامی آن را به شبکه شهر قصرشیرین تزریق می‌کنیم.

وی گفت: در شهر سرپل ذهاب نیز خطوط اصلی انتقال آب ما هیچ مشکلی ندارد البته یک خط سه کیلومتری در خیابان اصلی شهر دچار مشکل است که همکاران ما نسبت به بازسازی آن اقدام کرده‌اند.

جانباز افزود: آنچه که ما باید انجام بدهیم این است که اطمینان داشته باشیم آب باعث فرونشست منازل نمی‌شود چرا که اکثر انشعابات شکسته شده است. بنابراین در حال ارزیابی نقاطی هستیم که به صورت جدی آسیب دیده‌اند تا نسبت به انسداد خطوط لوله اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون در حال احداث سکوهای برداشت آب هستیم و در حال حاضر نیز 1.5 میلیون بطری آب معدنی توزیع شده است. سه دستگاه تجهیزات بسته بندی آب در محل مستقر و روزانه صد هزار آب بسته بندی تولید می‌شود.
وی افزود: همچنین سه آزمایشگاه سیار کیفیت آب نیز در بخش شهری و یک آزمایشگاه در بخش روستایی مستقر شده است.

جانباز در ادامه تصریح کرد: به مردم شریف زلزله زده اطمینان می‌دهیم که هیچگونه مشکلی در جهت تامین آب بسته بندی نداریم و همکاران بنده در اقصی نقاط کشور نیز در حال ارسال مرسولات هستند.

وی گفت: شبکه‌های آب شهری نیز در حال پایداری است. ما سعی می‌کنیم با رفع کدورت آب نسبت به توزیع آب در شبکه اقدام و نسبت به انسداد انشعاباتی که ساختمان‌های آن‌ها دچار مشکل شدند نیز همزمان اقدام کنیم.

به گزارش عصرپرس، یکشنبه شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. 

همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

براساس آمارها، تاکنون 423 نفر از هموطنان در استان کرمانشاه به ویژه در مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی جان خود را از دست دادند و براساس آمار وزارت بهداشت نیز تاکنون هفت هزار و 460 نفر مصدوم شده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: