اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - 14 November 2017
معاون عملیات امداد و نجات
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آواربرداری سبک به پایان رسیده است، گفت: اسکان اضطراری تمامی هموطنان زلزله ‌زده استان کرمانشاه تا پایان امروز انجام می‌ شود.
اسکان اضطراری زلزله زدگان کرمانشاه امروز انجام می شودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از جمعیت هلال احمر، شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات با اشاره به فعالیت 10 بالگرد امدادی هلال احمر در مناطق زلزله زده، تاکید کرد: 10 فروند بالگرد هلال احمر نسبت به انتقال 162 مصدوم به مراکز درمانی اقدام کردند؛ به علاوه برای انتقال اقلام غذایی و امدادی هم از بالگرد استفاده شد.

فتحی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی به زلزله زدگان در استان های غربی کشور، گفت: برای اسکان اضطراری هموطنان وسعت منطقه و برودت هوا را در نظر گرفتیم و بر این اساس توان خود را برای اسکان اضطراری زلزله زدگان بالا بردیم، بنابراین جمعیت هلال احمر 16 استان همجوار نسبت به اسکان اضطراری هموطنان زلزله زده استان های غربی کشور، مداخله کردند.

وی درباره اسکان اضطراری هموطنان، تصریح کرد: 10 هزار دستگاه چادر و 20 هزار تخته پتو به همراه 185 هزار قوطی انواع کنسروجات میان زلزله زدگان توزیع شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: جمعیت تحت تاثیر زلزله مربوط به هشت شهر و 526 روستا است و این جمعیت نیاز بیشتری در زمینه اسکان اضطراری وجود دارد بنابراین سعی شده تا برای 70 هزار تن از هموطنان زلزله زده با برپایی اردوگاه اسکان اضطراری نسبت به اسکان زلزله زدگان اقدام شود.

تامین 30 هزار دستگاه چادر امدادی برای اسکان زلزله زدگان
فتحی با بیان اینکه بیش از 30 هزار دستگاه چادر امدادی برای اسکان اضطراری زلزله زدگان نیاز است، اظهار کرد: 30 هزار دستگاه چادر برای اسکان زلزله زدگان فراهم شده است و تا بعد از ظهر امروز(سه شنبه) تمامی زلزله زدگان در چادرها اسکان داده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: موکت، پتو و موادغذایی به گونه ای میان آسیب دیدگان توزیع شود که نیاز آنها را در این زمینه رفع کند؛ البته تغذیه اضطراری زلزله زدگان از روز گذشته آغاز شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به حضور تیم های درمان اضطراری در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در منطقه حضور دارند و در حال خدمت به هموطنان زلزله زده هستند.

برای شناسایی یک روستای زلزله زده امدادرسانی نشده، 2 بار بالگرد اعزام شد
فتحی با تاکید بر اینکه تقریبا تمامی مناطق زلزله زده از سوی هلال احمر ارزیابی شده و نسبت به اعزام نیروهای امدادی اقدام شده است، اظهار کرد: یکی از روستاهای زلزله زده که اعلام شده بود امدادرسانی صورت نگرفته است، 2 مرتبه بالگرد اعزام شد.
وی تاکید کرد: شماره تلفن 112 آماده است تا نسبت به دریافت گزارشات عدم امدادرسانی اقدام کند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه آواربرداری سبک از وظایف جمعیت هلال احمر است که به پایان رسیده است، اظهار داشت: آواربرداری سبک به واسطه حضور تیم های آوار برداری و آنست(سگ های زنده یاب) هلال احمر به اتمام رسید و نتایج مثبتی هم داشته است و آواربرداری سنگین هم توسط دستگاه های ذی ربط در حال انجام است.

جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای زلزله زدگان توسط هلال احمر
فتحی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر از مردم و برای مردم است، خاطرنشان کرد: از زمان وقوع حادثه مردم نوعدوست کشورمان تماس های مختلفی برای کمک به زلزله زدگان با شعب مختلف جمعیت هلال احمر داشته اند و شماره حساب 99999 برای جمع آوری کمک های نقدی هموطنان برای زلزله زدگان در نظر گرفته شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرکمک های نقدی قابل تحویل از سوی هموطنان را پتو و کنسروجات اعلام کرد و از هموطنان خواست تا برای حفظ شان و کرامت انسانی زلزله زدگان در استان‌های غربی کشور نسبت به تحویل اقلام نو اقدام شود.

به گزارش عصرپرس، یکشنبه شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب کشور دو بار لرزید که زلزله دوم به بزرگی 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد که در این میان تعدادی از هموطنان کشته شده اند. 

همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه کردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق کشور ایران و کشورهای همجوار را هم لرزاند.

براساس آمارها، تاکنون 423 نفر از هموطنان در استان کرمانشاه به ویژه در مناطق سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی جان خود را از دست دادند و براساس آمار وزارت بهداشت نیز تاکنون هفت هزار و 460 نفر مصدوم شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: