اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - 05 April 2016
واردات نفت خام هند از ایران در ماه مارس به بیش از نیم میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش عصرپرس به نقل از رویترز، آمار کشتیرانی حاکی از این است که واردات نفت خام هند از ایران در ماه مارس بالای ٥٠٠ هزار بشکه در روز بوده که بالاترین رقم در پنج سال گذشته محسوب می‌شود.

مجموع صادرات روزانه نفت خام ایران به پالایشگاههای هندی در این ماه ٥٠٦ هزار و ١٠٠ بشکه بوده که نسبت به ماه فوریه 135 درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط واردات نفت خام هند از ایران در پایان سال مالی منتهی به ٣١ مارس با ١٤,٤ درصد افزایش به ٢٥١ هزار و ١٠٠ بشکه در روز رسید که بالاترین رشد سالانه از سال ٢٠٠٧ تاکنون به شمار می‌آید.

شرکت اسار اویل در ماه مارس بزرگترین واردکننده هندی نفت ایران و جایگاه دوم در اختیار شرکت پالایش و پتروشیمی مانگلور بود.

شرکت ریلاینس هند پس از ٦ سال وقفه، با خرید یک محموله از میعانات نفتی فروزان ایران در ماه مارس سال جاری میلادی خرید نفت از ایران را از سر گرفت.

تازه‌ترین آمارها حاکی از این است که تولید نفت ایران در ماه مارس روزانه 100 هزار بشکه افزایش یافته که نشانه دیگری مبنی بر عملکرد مثبت این کشور پس از لغو تحریم‌ها است.

آمارهای منتشر شده توسط بلومبرگ نشان می‌دهد که مجموع تولید نفت خام ایران اکنون روزانه سه میلیون و 200 هزار بشکه است که بالاترین سطح از ماه می 2012 تاکنون محسوب می‌شود.

در اواسط ژانویه یک سری از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران طی چند سال گذشته پس از توافق بین ایران و غرب بر اثر برنامه‌ هسته‌ای لغو شدند.

این تحریم‌ها مانع سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران بودند و همچنین سقف صادرات نفت ایران را به یک میلیون بشکه در روز محدود کرده بودند.

بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها ایران تولید و صادرات نفت خود را افزایش داده است.

اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهور ایران اواخر مارس اعلام کرد که صادرات نفت این کشور ظرف دوماه پس از لغو تحریم‌ها به روزانه دو میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسیده است.

جهانگیری گفت: این رقم بیانگر افزایش روزانه 900 هزار بشکه‌ای در ظرفیت تولید نفت ایران است.

ایران در حال حاضر درخواست‌های دیگر تولید‌کنندگان برای متوقف کردن سطح تولید نفت خود را برای برقراری ثبات در قیمت‌ها رد کرده است.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران بارها تاکید کرده که جمهوری اسلامی ایران به برنامه‌های خود برای افزایش تولید نفت که طی چند سال گذشته به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته نخواهد پذیرفت.

برچسب ها
صادرات نفت ، هند
نام:
ایمیل:
* نظر: