اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 13 November 2017
لاریجانی در صحن علنی مجلس
رئیس مجلس با تسلیت به بازماندگان قربانیان زلزله شب گذشته در غرب کشور از وزارت کشور و جمعیت هلال احمر خواست با سرعت بیشتری به کمک مجروحان و مصدومان و آسیب دیدگان بشتابند.
رسیدگی به امور زلزله زدگان به اهتمام عمومی نیاز داردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت،علی لاریجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 22 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی درنطق پیش از دستور با اشاره به زلزله نسبتا شدیدی که چند استان کشور مخصوصا استان های کرمانشاه و ایلام را درگیرکرده اظهار داشت:به خانواده درگذشتگان تسلیت عرض می کنم و همدردی نمایندگان محترم را با این خانواده های عزیز اعلام می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزارت کشور، هلال احمر، وزارت بهداشت اکیداً می خواهیم که با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحین و آسیب دیدگان و کسانی که خانه های آنها آسیب دیده، برسانند بیان کرد: براساس اطلاعاتی که از دیشب تا حالا دارم؛ تلاش های زیادی برای رساندن امکانات انجام شده، حتما سرعت بیشتری باید به این امر داد.

لاریجانی با بیان اینکه از مقام معظم رهبری تشکر می کنیم که در ساعت اولیه دستور دادند نیروهای نظامی به کمک آسیب دیدگان بشتابند که اهتمام عمومی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان در زلزله نیاز است متذکر شد:از کمیسیون عمران و کمیسیون امور داخلی نیز می خواهیم گروهی را برای رسیدگی به این امر اعزام کنند تا سریع تر امکانات به مردم برسد و حجم آسیب ها را ارزیابی کنند تا در آینده کمک های لازم به این عزیزان بشود.

وی افزود:دستور جلسه امروز ابتدا بحث بودجه ریزی براساس روش عملکرد است،یکی از مسائلی که ما درگذشته مستمراً از دولت خواستیم بودجه عملیاتی بودکه بنا شد براساس مدل جدید این کار انجام شود جزء موضوعاتی که در ابتدای سال نیز دنبال می شد،همین مسئله بود که نظام بودجه ریزی به نحوی باشد که متناسب با عملکرد بودجه تخصیص یابد.

لاریجانی با بیان اینکه در مرحله قبل که آقای نوبخت به مجلس آمدند گفته شد که بودجه سال آینده برهمین اساس طراحی می شود ادامه داد:حداقل اگر گام اول را بردارند؛گام مهمی است که انشاءالله نظام بودجه ریزی کشور در آینده تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:بررسی هایی که مرکز پژوهش ها انجام داده بود نشان می دهد که قانون بودجه ریزی در مجلس باید متناسب با این امر تغییراتی یابد و با کمک دیوان محاسبات مباحث طولانی انجام شده، مقرر شد تا در این جلسه مسئول دیوان محاسبات و آقای نوبخت، توضیحاتی را ارائه کنند تا نمایندگان در جریان باشند که این نظام بودجه ریزی اقتضائات خاص خود را در نگارش بودجه و تخصیص بودجه دارد و هم باید تغییراتی در قانون انجام شود؛لذا این جلسه دارای اهمیت است زیرا می تواند در آینده شرایط کشور را از نظر کارهای عمرانی تغییرات اساسی در آن داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: