اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 13 November 2017
مصونیت تاسیسات نفت‎ و گاز غرب از زلزله
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از مصونیت تاسیسات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب از تبعات زلزله خبر داد و گفت: تولید گاز در تنگ‎بیجار بلافاصله پس از آغاز فعالیت پالایشگاه ایلام از سرگرفته می‎شود.
تولید گاز در تنگه‎بیجار از سرگرفته می‎شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان ماه) پس از برگزاری جلسه کمیته بحران شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با هدف مدنظر قرار دادن تمهیدات لازم به منظور حصول اطمینان از سلامت تاسیسات نفت و گاز در غرب کشور برگزار شد، گفت: با اینکه تاسیسات نفت‎شهر و تنگ‎بیجار در نزدیکی کانون زلزله قرار داشته‎اند، اما خوشبختانه هیچ آسیبی ندیده‎اند و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کمیته بحران در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب، شب گذشته و پس از وقوع زلزله تشکیل شد، ادامه داد: بررسی‎ تاسیسات برای اطمینان از سلامت آن در دستور کار شرکت نفت و گاز غرب قرار گرفت و خوشبختانه فرایندهای عملیاتی در تمام مناطق تحت مدیریت این شرکت بدون هیچ مشکلی در جریان است.

حاتمی به توقف فعالیت پالایشگاه ایلام اشاره کرد و افزود: تولید میدان گازی تنگ‎بیجار به عنوان تامین کننده خوراک پالایشگاه ایلام تا آغاز دوباره فعالیت این پالایشگاه متوقف است و این آمادگی وجود دارد که بلافاصله پس از در مدار قرار گرفتن پالایشگاه ایلام، تولید گاز در این میدان هم از سرگرفته شود.

وی در عین حال به آسیب‎دیدگی جزئی ساختمان ستاد شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این آسیب جزئی در حال رفع است.

حاتمی این ضایعه را تسلیت گفت و بر آمادگی کامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب برای همکاری در فرایند کمک‎رسانی به زلزله‎زدگان تاکید کرد.

آمادگی نفت و گاز غرب برای همکاری در امدادرسانی
سعید ناصری‎پور، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب هم ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله در استان کرمانشاه، اعلام کرد: امکانات این شرکت برای کمک به زلزله‎زدگان مهیاست و این شرکت در ارتباط با فرمانداری سرپل ذهاب اعلام کرده است که آمادگی دارد در صورت نیاز، ماشین‎آلات سنگین را به منطقه اعزام کند.

وی گفت: بررسی‎های لازم بر روی تاسیسات و خطوط لوله صورت گرفته است و جای نگرانی وجود ندارد.

میدان گازی تنگ‎بیجار یکی از میدان‎های حوزه فعالیت شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب از شرکت‎های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که در فاصله‏ ۱٠ کیلومتری نوار مرزی ایران و عراق و حدوداً در ۵٠ کیلومتری غرب شهرستان ایلام قرار گرفته است. میدان نفت‌شهر هم در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی ایلام و ۲۲۵ کیلومتری جنوب غربی کرمانشاه و ۶۰ کیلومتری قصر شیرین قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: