اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - 13 November 2017
دومین دوره نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال با حضور مقامات بخش کشاورزی و صنعتی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی گوشت و فرآورده های گوشتی حلال

به گزارش عصرپرس از صدا و سیما در دومین نمایشگاه بین المللی گوشت، فرآوردهای گوشتی و پروتینی حلال و صنایع وابسته ده ها شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 14 کشور خارجی گردهم آمدند و جدیدترین تولیدات، صنایع و تجهیزات، ماشین آلات و خدمات خود را در دید مخاطبان قرار دادند.

در دومین نمایشگاه بین المللی گوشت و فرآورده های گوشتی حلال بیش از 120 شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای هلند، نیوزلند، پرتغال، فرانسه، بلغارستان، استرالیا، بلژیک، لبنان، آذربایجان، افغانستان، آلمان، ترکیه و آرژانتین حضور و مشارکت دارند.

این نمایشگاه دارای سه بخش اصلی و شامل زنجیره تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروشِ انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فرآوری شده پروتئینی، ذبح، تولید، بسته‌بندی، تاسیسات، اتوماسیون، فناوری، انجماد، انبارداری، حمل و نقل، کنترل کیفیت، بهداشت محیط کار، تجهیزات فروش و محصولات خام و فرآوری شده ، است.

اصلی‌ترین هدف این نمایشگاه تامین نیاز کشورهای اسلامی به محصولات حلال به ویژه در منطقه خاورمیانه ، CIS و اروپای شرقی با جمعیتی نزدیک به 450 میلیون نفر است.

همتایابی تجاری از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که با غرفه‌گذاران دیدار و گفت و گو کنند.

بازدیدکنندگان می‌توانند با جستجوی نام شرکت یا گروه محصولات مدنظرشان، شرکت‌های مرتبط را بیابند و برای آن‌ها درخواست قرار ملاقات ارسال کنند.

برگزاری 15 کارگاه آموزشی و سمینار تخصصی و علمی هم از دیگر برنامه های دومین نمایشگاه بین المللی گوشت و فرآورده های گوشتی حلال است.

مهبد رئیس ستاد برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی گوشت، فرآورده های گوشتی و پروتینی حلال و صنایع وابسته گفت: این نمایشگاه محل تلاقی صنعت و محصولات شامل انواع ماشین‌آلات، تجهیزات، تکنولوژی و اتوماسیون و تمامی محصولات پروتئینی خام و فرآوری شده با تاکید بر حلال بودن آنهاست.

وی افزود: دومین نمایشگاه بین المللی گوشت، فرآورده های گوشتی و پروتینی حلال و صنایع وابسته به عنوان تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال در جهان و همچنین تنها نمایشگاه صنعت گوشت خاورمیانه، فرصتی ایده‌آل به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این صنعت می‌دهد تا حضوری قوی در بازارهای تحت پوشش داشته باشند.

مهبد با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف این دوره از نمایشگاه تامین نیاز کشورهای اسلامی به محصولات حلال به ویژه در منطقه خاورمیانه، CIS و اروپای شرقی با جمعیتی نزدیک به 450 میلیون نفر است، گفت: بسترسازی مناسب برای ترغیب سرمایه گذاران خارجی در صنایع پروتئینی کشور، جذب فناوری و دانش فنی و ماشین‌آلات نوین برای بروز کردن کارخانه های فعلی و نیز کمک به گسترش بازارهای صادراتی برای تولیدکنندگان محصولات ایرانی دیگر اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی گوشت، فرآورده های گوشتی و پروتینی حلال و صنایع وابسته است.

گستره تجارت صنعت حلال در دنیا 3700 میلیارد دلار است و گردش مالی تجارت محصولات غذایی حلال را در سال 2015 در حدود بیش از 900 میلیارد دلار براورد کرده اند.

ارزش بازار صنعت حلال در جهان حدود چهار تریلیون دلار برآورد شده که این میزان مدام در حال افزایش است.

جمعیت حدود 2 میلیارد نفری مسلمانان در بیش از 100 کشور زندگی می کنند، اما بیش از 80 درصد محصولات حلال در کشورهای غیر اسلامی تولید می شود.

به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه هایی همچون دومین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی حلال و صنایع وابسته تهران می تواند زمینه ساز تقویت و توسعه تجارت این حوزه در کشورهای مسلمان باشد.

دومین نمایشگاه بین المللی گوشت، فرآورده های گوشتی و پروتینی حلال و صنایع وابسته از امروز تا 25 آبان هر روز از ساعت 9 تا 17در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران آماده بازدید علاقه مندان است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: