اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - 16 March 2016
تاکید بر توسعه شتابان میدان های مشترک در سال 95؛
وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت در سال ٩٤ مسئولیت های خود را در تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای صنعت نفت بر محور اصول اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال کرد، گفت: سهم از دست رفته ایران از بازار نفت در این سال باز پس گرفته شد.

به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت نفت، در پیام نوروزی بیژن زنگنه آمده است: در سال 1394 با همت و تلاش دولت و توانمندی و کاردانی مدیران سیاسی شایسته این مرز و بوم ، برجام به سرانجام رسید و با لغو تحریم های ستمگرانه، گشایش فضایی جدید در روابط و همکاری های داخلی و بین المللی کشورمحقق شد.

وزیر نفت با برشماری اقدامات وزارت نفت در سال 94، افزوده است: از جمله این اقدامات، تکمیل و افتتاح مگاپروژه توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تلاش برای بازیابی موقعیت و جایگاه صنعت نفت کشور در عرصه ها و مجامع بین المللی و بازگرداندن سهم از دست رفته ایران از بازار نفت و افزایش تولید و صادرات نفت خام و میعانات گازی بوده است.

زنگنه درادامه گفت: تلاش برای جذب فناوری در بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، تلاش برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای اجرای طرح های بزرگ، بهره برداری از هزاران پروژه گازرسانی، آغاز عملیات گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، شتاب بخشیدن به توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، عقد قرارداد برای صادرات گاز به عراق و توسعه گازرسانی به نیروگاه ها از دیگر اقدامات به شمار می رود.

در ادامه این پیام آمده است: برگزاری موفقیت آمیز نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF)، توسعه فعالیت ها در مناطق مرزی و حوزه های مشترک نفت و گاز به ویژه در غرب کارون و پارس جنوبی، تصویب و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی، برنامه ریزی برای توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی صنعت نفت، انجام مذاکرات و تفاهم با شرکت های معتبر بین المللی و برنامه های حمایتی و مشارکتی دیگری که به طور مستقیم رفاه، سلامتی و امنیت مردم را به همراه دارد، از فعالیت های صنعت نفت در طول سال گذشته است.

وی به برنامه های پیش رو برای سال آتی اشاره و اعلام کرده است: در سالی که پیش رو داریم، با رفع مشکل کمبود منابع مالی، باید توسعه شتابان طرح های صنعت نفت در میدان های مشترک نفت و گاز و جبران عقب افتادگی ها را دنبال کرده و فازهای مختلفی از میدان مشترک پارس جنوبی و میدان های مشترک غرب کارون به تولید رسیده و افتتاح شوند و تولید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شود.

زنگنه ادامه داده است: همچنین باید عقد قراردادهای توسعه میدان های مشترک و ازدیاد برداشت از میدان های اصلی تولید نفت کشور در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی دنبال شود.

 

برچسب ها
وزیرنفت ، بیژن زنگنه
نام:
ایمیل:
* نظر: