اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - 08 November 2017
نایب رئیس کمیسیون اصل نود
نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: انفعال مسئولان کشور در بازگشایی مرز خسروی برای خروج زائرین اربعین از کشور تاسف آور است.
انفعال مسئولان کشور در بازگشایی مرز خسروی تاسف آور است
به گزارش عصرپرس از خانه ملت، فرهاد تجری در خصوص عدم بازگشایی مرز خسروی برای خروج زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: وزیر کشوری باید این موضوع را پیگیری کنند زیرا یکبار یکی از مسئولان محلی عراق عنوان کرده بود که نمی‌توانم امنیت زائران اربعین که از مرز خسروی وارد می‌شوند را تامین کنیم که همین امر سبب شد تا حیدرالعبادی نیز هرگز موافقت نکند، علیرغم اینکه آن مسئول محلی حرف خود را پس گرفته و اصلاح کرده است.

بازگشایی مرز خسروی ترافیک سایر مرزها را کاهش می‌داد

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به خوبی زائران و بدون کمترین مشکل امنیتی به سوی عتبات عالیات سفر می‌کنند، بیان کرد: اگر عراق قصد خدمت به زائران ایرانی را دارد باید با بازگشایی مرز خسروی موافقت کند تا تراکم جمعیت از روی سایر خروجی‌های مرز ایران و عراق کاسته شود و تلاش کند تا امنیت مرز خسروی نیز تضمین شود.

تصمیم مرموز نخست وزیر عراق سبب کوتاه آمدن مسئولان از منافع ملی شد

تجری با بیان اینکه بعضا گفته می‌شود در مسیری که بعد از مرز خسروی وجود اهل تسنن ساکن هستند و همین موضوع را محل نگرانی می‌دانند، متذکر شد: بسیاری از مردم اصیل اهل سنت این مناطق برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند و تعجب می کنم از سیاه نمایی مسئولان عراقی که براساس همین سخنان بی پایه مسئولان ایرانی نیز دچار انفعال شده‌ و به بیان دیگر تصمیم گیری مرموزانه نخست وزیر عراق سبب شده تا از منافع ملی خود کوتاه بیاییم.

توافق ایران و عراق برای بازگشایی مرز خسروی نقض شد

نایب رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رعایت رفاه زائران باید بازگشایی مرز خسروی در اولویت قرار می گرفت زیرا دسترسی و نزدیکی مرز خسروی تا عتبات عالیات برای زائران می‌تواند شرایط بسیار خوبی را ایجاد کند، ادامه داد: مسئولان به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که با زیاده خواهی مسئولان عراقی توافقات قبلی نقض شده است، اگر عراقی ها از ابتدا امنیت این مرز و مسیرهای بعد از آن را تضمین نکرده‌اند چرا توافق صورت گرفت و چرا تا این حد هزینه شد که در حال حاضر بی نتیجه مانده است.

وی افزود: این شرایط انفعال مسئولان کشور را نشان می‌دهد و جا دارد رئیس جمهور، وزیر کشور و شورایعالی امنیت ملی به تنویر افکار عمومی بپردازند.

تجری با بیان اینکه استان کرمانشاه از طریق پایانه پرویز خان در قصرشیرین با اقلیم کردستان هم مرز است و از طریق مرز خسروی نیز با دولت مرکزی می‌تواند در ارتباط باشد، اظهار داشت: مشخص نیست چه دستی در پشت پرده قرار دارد که مانع از ارتباط استان کرمانشاه با اقلیم کردستان و حکومت مرکزی می‌شود؟.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه اینجانب بیش از 700 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، گفت: اکنون مردم این منطقه همانند گذشته اشتیاق به خدمت‌رسانی به زورا عتبات عالیات دارند که با انفعال مسئولان کشور، این امکان از مردم استان کرمانشاه سلب شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: