اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - 08 November 2017
سیف
رئیس بانک مرکزی گفت: اصلاحیه قانون مبارزه با پولشویی بزودی تقدیم مجلس می‌شود که می‌تواند مشکلات بانکی را کاهش دهد.
اصلاحیه قانون مبارزه با پولشویی بزودی تقدیم مجلس می شود
به گزارش عصرپرس،  ولی اله سیف در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز دولت برای اصلاح قانون مبارزه با پولشویی افزود : آئین نامه استفاده از 1.5 میلیارد دلار منابع تخصیص یافته صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی امروز تصویب شد ، این منابع با نرخ سود 6 درصد و با هدف ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها از طریق نظام بانکی پرداخت می شود . 

وی گفت : در گذشته تصمیم گرفته شد نظام بانکی از محل منابع خود 20 هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال تخصیص دهد که خرداد سال گذشته به همه بانکها ابلاغ شد و پارسال نظام بانکی 16هزار میلیارد تومان برای ایجاد تحرک و رونق تولید در بنگاههای تولیدی کوچک و متوسط پرداخت کرد که تجربه خوبی بود . سیف افزود : همچنین امسال 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی صنایع کوچک و متوسط اختصاص می یابد که امیدواریم امسال شرایط مثبت تری به سال گذشته داشته باشیم.

وی گفت :بانک مرکزی اخیرا با دعوت از بانک ها طرح ضربتی پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج را اجرا کرد که مورد استقبال قرار گرفت و باعث شد صف دریافت وام قرض الحسنه ازدواج وضعیت قابل قبولی پیدا کند و در 50 روز 520 هزار فقره پرداخت شد.

به گفته سیف ، 91 هزار میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است که 906 هزار نفر را شامل شده است و تا آخر سال ادامه می یابد و امیدواریم تا آخر سال صفی برای دریافت وام قرض الحسنه ازدواج نداشته باشیم. سیف افزود : در طرح ضربتی پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج حدود 130 هزار نفر در صف انتظار بودند که 80 هزار نفر پرونده تشکیل دادند و 50 هزار نفر هم در شرف تشکیل پرونده هستند . رئیس کل بانک مرکزی همچنین درمورد وضع سپرده گذاران موسسات اعتباری گفت : براساس تصمیمی که در نشست سران 3 قوه گرفته شد کمیته ای مسئول شد که تصمیم های لازم را بگیرد و این کمیته در نخستین تصمیم حساب هایی را که توقیف شده بود با دستور صریح رئیس قوه قضاییه رفع توقیف کرد و در مرحله بعد هم با استفاده از همان حساب ها منابع خط اعتباری بانک مرکزی که به پشتوانه دارایی های شناسایی شده است، پرداخت شد .

سیف گفت : در اولین مرحله ادامه 200 میلیون تومانی ها که متوقف شده بود پرداخت می کنیم و الان در مراحل پایانی این مرحله هستیم . سیف افزود : از هفته آینده دو اقدام به صورت همزمان شروع می شود که اول پرداخت 200 میلیون تومان به همه سپرده گذارانی است که بالای 200 میلیون تومان سپرده دارند و دوم 10 درصدهایی که کسر شده بود می تواند برگردد و سپرده گذاران می توانند هم 200 میلیون تومانی و هم 10 درصدی ها می توانند با افتتاح حساب منابع خود را سپرده گذاری یا دریافت کنند.

رئیس بانک مرکزی گفت : موسسه کاسپین در آینده موسسه اعتباری مجاز فعال خواهد بود و می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و مشکلی نخواهد داشت . وی درباره مسدود شدن حسابهای بانکی دانشجویان ایرانی در چین هم گفت : مذاکراتی را با برخی بانکهای چینی داریم و این سوء تفاهم را سفیر ما در چین پیگیری می کند و رفع می شود .


منبع: صداوسیما
نام:
ایمیل:
* نظر: