اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  اعلام کرد
نوبخت گفت: با مصوبه شورای اقتصاد علاوه بر بودجه 97 برای تولید8 هزار مگاوات 6/3 میلیارد یورو مجوز سرمایه گذاری برای کمک به صنعت برق کشور داده شده است.
6/3 میلیارد یورو سرمایه گذاری در صنعت برق
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور  با اشاره به اینکه شتاب توسعه آهنگ سریع تری به خود گرفته است، گفت: رشد 6 درصدی در برنامه ششم توسعه انرژی ویژه ای به کشور داده است .

نوبخت گفت: 22 تبصره برای تقدیم به هیئت وزیران و آیین نامه داخلی مجلس در 15 آذر ماه در قالب لایحه به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی گفت: این دومین لایحه در برنامه ششم را رقم زده و جایگاه ویژه برای رشد انرژی الکتریکی و برق پیش بینی شده تا  ظرفیت انرژی الکتریکی را تا 1000 مگاوات در برنامه ششم افزایش دهیم .

نوبخت گفت: با مصوبه شورای اقتصاد علاوه بر بودجه 97 برای تولید8 هزار مگاوات 6/3 میلیارد یورو مجوز سرمایه گذاری برای کمک به صنعت برق کشور داده شده است. 

وی در ادامه گفت: قانون هدفمند یارانه ها برای تحمیل به بخش برق با نگاه واقع بیگانه از سال گذشته اصلاح شده و 2 هزار و 200 میلیارد تومان به شرکت توانیر برگشت داده شده و این مبلغ نیز امسال انجام می شود .

سخنگوی دولت تصریح کرد: برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف کرد تا نسبت به اصلاح تعرفه های حامل های انرژی اقدام کند که در این خصوص بررسی هایی در دولت در حال انجام است.

وی افزود: دولت تصمیم دارد حداکثر همکاری را با دکتر اردکانیان داشته باشد تا بتوانیم صنعت آب و صنعت برق را در راستای اجرای ملزومات توسعه و رفع نیازها و چالش ها همراهی کنیم.
نوبخت در ادامه گفت: بخش قابل توجهی از 77 هزار مگاوات برق کشور توسط بخش خصوصی تامین می شود و ما  باید نسبت به فعال کردن این بخش اقدام نمائیم

نام:
ایمیل:
* نظر: