اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
نوبخت
سخنگوی دولت: پیش نویس لایحه بودجه سال 97 شامل دو تبصره امروز به هیئت وزیران ارسال شد و از هفته آینده بررسی لایحه بودجه در دولت آغاز می شود.
پیش نویس لایحه بودجه به هیئت وزیران ارسال شد
به گزارش عصرپرس از صداوسیما، محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی با خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود تا پانزدهم آذر که مهلت قانونی ارائه لایحه به مجلس است بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: البته در سال جدید پانزدهم آذر، مجلس تعطیل رسمی است و در اولین جلسه که هیئت مدیره مجلس حضور داشته باشد دولت برای ارائه رسمی لایحه آماده است.

نوبخت افزود: در صورت لزوم جلسه ویژه ای برای خبرنگاران برای تبیین و تفسیر این لایحه تشکیل می شود زیرا بودجه سال آینده بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

تصمیمی درخصوص افزایش فرصت واگذاری بنگاه های بانک ها گرفته نشده است

سخنگوی دولت گفت: دولت قویاً خروج بانک ها از بنگاهداری را دنبال می کند اما هنوز تصمیمی درخصوص افزایش فرصت برای واگذاری بنگاه های بانک ها گرفته نشده است.

محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگار ی درخصوص بنگاهداری بانک ها افزود: بانک ها نباید بنگاهداری کنند چون بخشی از سپرده های مردم را فریز کرده و نمی توانند در اختیار مردم و تولید کنندگان قرار دهند.

وی ادامه داد: اما باید پاره ای از مشکلات را هم واقع بینانه در نظر بگیریم و باید ببینیم در شرایط حاضر متقاضی با قیمت مناسب برای خرید این بنگاه ها وجود دارد یا خیر.

نوبخت ادامه داد: بانک ها نمی خواهند بنگاه های خود را با قیمت پایین بفروش برسانند و باید خریدار واقعی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت سیاست خروج بانک ها از بنگاهداری را دنبال می کند گفت: شورای پول و اعتبار نیز این موضوع را پیگیری می کند و قطعاً باید بانک ها هر چه زودتر از بنگاهداری خارج شوند.

نوبخت تاکید کرد: در هفته های آینده گزارشی از میزان واگذاری بنگاه ها را ازجانب بانک ها ارائه خواهیم کرد.

حق استیفا برای طرف ایرانی نقطه قوت قرارداد توتال است

سخنگوی دولت گفت: از نقاط قوت قرارداد با توتال این است که برای هر شرایط غیر معمول حق را برای استیفای طرف ایرانی قائل شده است.
محمدباقر نوبخت افزود: یکی از امتیازاتی که پیرامون قرارداد ایرانی برای طرف ایرانی وجود داشت این است که در شرایط غیر معمول از جمله اعمال تحریم ها این حق را برای استیفای طرف ایرانی قائل شده است.

وی ادامه داد: من در هیئت نظارت این قرارداد هم حضور داشتم و اینکه این حق و نقش را برای ایران قائل شده ام از جمله نقاط قوت این قرارداد است.

قانون با تیترهایی که تحریک آمیز بوده و منافع ملی را به خطر بیندازد برخورد می کند

سخنگوی دولت گفت: ارائه تیترهای غیر معمول یک تخلف آشکار رسانه ای است و برخوردهای قانونی برای این تخلف در حال اجراست که امیدواریم قاطع تر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: هیچ چیزی برای ما مهمتر از منافع ملی نیست اما متأسفانه برخی افراد نظرات شخصی خود را در زدن این تیترها اعمال می کنند.

نوبخت افزود: با تیترها و عناوینی که تحریک آمیز باشد و منافع ملی را به خطر بیندازد حتماً قانون برخورد خواهد کرد.

حرکت ایران در جهت حذف دلار از مناسبات تجاری

سخنگوی دولت گفت: جمهوری اسلامی از سال های قبل هم گام هایی را برای حذف دلار از مناسبات تجاری بین المللی برداشته و در حال حاضر بیشتر این مناسبات تجاری براساس یورو است.

 محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: با هماهنگی هایی که بین کشورهای منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، روسیه و ایران وجود دارد این مواضع را حتی در جهت استفاده از پول های ملی نیز دنبال می کنیم و در این جهت حرکت خواهیم کرد.

 هدف ما ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است

سخنگوی دولت گفت: هدف دولت ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است و هر کدام از اصحاب رسانه را که نظری برای اصلاح و تکمیل این لایحه دارند، قبول می کند.

 محمدباقر نوبخت گفت: دولت در چارچوب منشور حقوق شهروندی همه تلاش خود را برای اجرایی کردن این منشور به کار بسته و در احکامی که برای وزرا صادر شده دو پیوست برای این وزرا تعریف شده است.

وی ادامه داد: این اقدام هم در جهت تبیین حقوق شهروندی و هم برای هدایت دست اندرکاران رسانه ای است.

نوبخت افزود: هر نظری را که برای اصلاح و تکمیل این لایحه در جهت ارتقاء جایگاه سازمان نظام رسانه ای است، قبول می کنیم و از اصحاب رسانه می خواهیم هر پیشنهاد تکمیلی را که دارند، ارائه دهند تا رسانه ها را در جایگاه رفیع تری قرار بدهند.

 تکلیف گروههای هدف و یارانه بگیران پس از بررسی بودجه 97 مشخص می شود

 سخنگوی دولت گفت: تکلیف یارانه بگیران یا گروه های هدف در توزیع یارانه ها پس از بررسی بودجه سال 97 مشخص می شود.

محمد باقر نوبخت با اشاره به اعلام نظر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه توزیع یارانه ها فقط باید معطوف به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد افزود: این پیشنهادی است که هم از سوی کمیته امداد و هم برخی نمایندگان مجلس به صورت غیر رسمی منعکس شده است و ما بهترین فرصت را هنگام رسیدگی به بودجه 97 داریم تا آنچه مورد نظر نمایندگان مجلس و مرجع قانونگذار است در تبصره 14 بودجه این سال اعمال کنیم.

وی گفت: اگر تکلیف قانونی این باشد که دولت فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی یارانه پرداخت کند دولت مجری قانون است.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه ظرف یک یا دو ماه آینده نمایندگان به صورت رسمی نظرات خود را درباره بودجه سال 97 اعلام می کنند افزود: اگر این نظرات به صورت قانونی در تبصره 14 بودجه سال 97 به شکل احکام مطرح شود دولت مجری قانون است.

نوبخت خاطر نشان کرد: در تبصره 14 قانون بودجه امسال چگونگی توزیع منابع یارانه ها تا سقف 48 هزار میلیارد تومان بین اقشار مختلف به صورت نقدی و غیر نقدی مشخص شده است.

وی گفت: بر اساس آنچه در این تبصره مشخص شده است به هر فرد 45 هزار و 500 تومان یارانه پرداخت می شود.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال اعزام زائران ایرانی به حج عمره گفت: هنوز اظهارنظر در این مورد زود است.

کارگروهی برای حل مشکل مالباختگان موسسات مالی تشکیل شده است

سخنگوی دولت از تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات مالباختگان موسسات مالی خبر داد.

محمد باقر نوبخت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که به تجمع مالباختگان موسسه مالی در نمایشگاه مطبوعات اعتراض کرده بود گفت : خوشبختانه سران سه قوه هفته پیش در جلسه ای که داشتند تصمیمات بسیار مهمی برای حل مشکلات مالباختگان گرفتند و قرار شد کارگروهی با حضور نمایندگان سران سه قوه کار را دنبال کند.

وی گفت:کار این کارگروه رصد و ادامه اجرای تصمیمات سران سه قوه است.

نوبخت با ابراز امیدواری به اینکه مشکل مالباختگان موسسات مالی در آینده نزدیک حل شود خواستار نظارت بیشتر بانک مرکزی برای جلوگیری از هرگونه اشتباهات این موسسات شد.

 تصمیمی درخصوص جابجایی دبیرخانه سازمان بیمه سلامت ایرانیان گرفته نشده است

سخنگوی دولت گفت: هنوز تصمیمی در خصوص جابجایی دبیرخانه سازمان بیمه سلامت ایرانیان گرفته نشده است.

محمدباقر نوبخت در نشست هفتگی خود در جمع خبرنگاران افزود: در فرآیند رسیدگی لایحه برنامه ششم، مجلس سازمان بیمه سلامت ایرانیان را از وزارت تعاون گرفته و به وزارت بهداشت واگذار کرد.

وی ادامه داد: با الحاق این سازمان به وزارت بهداشت این بحث پیش آمد که آیا دبیرخانه اش در وزارت تعاون بماند یا اینکه به وزارت بهداشت منتقل شود.

نوبخت گفت: هنوز هیئت وزیران تصمیمی در این خصوص نگرفته است و تصمیم هیئت وزیران در این خصوص رافع این امر است.

آمانو پایبندی ایران به تعهدات بین المللی را تأیید کرد

سخنگوی دولت گفت:در سفر آقای آمانو به ایران، وی پایبندی ایران به تعهدات بین المللی را بیان داشت.
نوبخت افزود: آقای آمانو بر صحت اجرای برجام ازجانب جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
وی در خصوص استعفای سعد حریری گفت: مواضع ایران در این خصوص به صورت صریح بیان شده است و همه تحلیل گران بر این موضوع که دست سعودی ها در این قضیه وجود داشته تاکید کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: