اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 07 November 2017
عملیات راهسازی و محوطه‎سازی چاه‎های جدید در محل حادثه رگ‎سفید با وجود محدودیت‎های مربوط به استفاده از مواد منفجره و ساختار سنگی منطقه، با سرعت انجام شد.

عملیات راهسازی و محوطه‎سازی چاه‎های انحرافی در رگ‎سفید اجرا شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعلام این خبر افزود: عملیات راهسازی و ایجاد لوکیشن برای چاههای انحرافی به دلیل ساختار سنگی منطقه پیرامونی چاه به سختی و با استفاده از پیکور انجام میشود.

بر اساس این گزارش، این عملیات با هدف دسترسی به چاه و انجام عملیات مهار آتش از دو سوی شرق و غرب چاه انجام و ۲ جاده ورودی به محل چاه احداث و تکمیل شده است. همچنین برای سهولت در عبور و مرور و انتقال ادوات، تجهیزات و نیروی انسانی، جاده فعلی چاه ۱۴۷ رگ سفید تعریض و ۲ هلیپد نیز در محل چاه احداث شده است.

تاکنون افزون بر ۶۰ دستگاه ماشینآلات سنگین و راهسازی شامل لودر، بلدوزر، بیل مکانیکی، پیکور و تراک میکسر بتونریز و دستگاههای تخصصی مهار فوران چاه که از سوی شرکت ملی مناطق مناطق نفتخیز جنوب در منطقه مستقر شده است، ۲۵۰ کیلومتر خط لوله انتقال آب نیز برای مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ سفید به همت  مدیریت مهندسی و ساختمان این شرکت احداث شده تا حجم مورد نیاز آب برای حفاری چاههای انحرافی و عملیات مهار آتش را تامین کند.

این متراژ خط لوله شامل ۶ خط لوله چهار اینچ و هشت اینچ به همراه علمکهای آبگیری است که از بستر رودخانه زهره در مجاورت روستاهای تلچگاه و داربهاره آغاز و به محل استخرهای ذخیره آب در محل چاه منتهی میشود. همچنین با توجه به فاصله زیاد منبع تامین آب، ۴ حوضچه بوستر پمپ نیز به ابعاد ۲۰ در ۲۰ متر در مسیر خطوط لوله انتقال آب احداث شده است.

 بر اساس اعلام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با همکاری مطلوب کارکنان این شرکت و شرکت ملی حفاری ایران، عملیات مهار حادثه سرعت مطلوبی دارد.

دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران مستقر روی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه (هفتم آبان ماه)، بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری جان باختند.

میدان نفتی رگسفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بیبی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است

نام:
ایمیل:
* نظر: