اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 06 November 2017
ماریا پو
هماهنگ کننده بین الملل نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران با بیان اینکه ایران ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد که قابلیت مطرح شدن در دنیار را دارند گفت: باید اذعان داشت که ایران هنوز ظرفیت های خود را به تمامی به اطلاع علاقمندان به سرمایه گذاری نرسانده است.
ایران دارای ظرفیت‌های خوبی برای جذب سرمایه خارجی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، ماریا پو " Maria Poe " هماهنگ کننده بین الملل نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری که برای شرکت در نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در نشست خبری در ساختمان استانداری‌هادر پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این که حوزه انرژی های تجدید پذیر در ایران  از سوی کشور های صاحب این تکنولوژی چه ویژگی هایی برای کار دارد گفت: ایران کشور فوق العاده ای است  که پیش از این نیز توانایی های دانشگاهی و تکنولوژیک خود را به اثبات رسانده است و این با توجه به استعداد هایی که به لحاظ طبیعی در بخش انرژی های طبیعی و تجدید پذیردر این کشور وجود دارد  می تواند هدف جذابی برای فعالان جهانی تولید انرژی های پاک باشد  .

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که بیشترین تمرکز در چه حوزه هایی برای سرمایه گذاری خارجی در ایران وجود دارد نیز بیان کرد: صنایع خودرو سازی، معدن و صنایع معدنی، انرژی های فسیلی، انرزی های تجدید پذیر و حوزه هایی مانند بهداشت و سلامت و پزشکی و توریسم و گردشگری ، تنها بخشی از ظرفیت های ایران برای سرمایه گذاری هستند که قابلیت مطرح شدن در دنیار را دارند باید اذعان داشت که ایران هنوز ظرفیت های خود را به تمامی به اطلاع علاقمندان به سرمایه گذاری نرسانده است.

وی گفت: قبل از برگزاری نشست تحقیقات و بررسیهای زیادی درباره بازارهای ایران داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که ایران به لحاظ تکنولوژی در سطح خوبی قرار دارد و بازار خوبی برای حضور سرمایه گذاران است. 

وی گفت: ایران کشور فوق العاده ای است که توانسته خود را در سطح جهانی مطرح کند و به لحاظ موقعیت جغرافیایی کشوری استراتژیک محسوب می شود و پس از برجام زمان مناسبی برای بهره برداری از اقتصاد ایران و ورود سرمایه گذاران به این کشور فراهم شده است. 

وی با بیان اینکه ایران با بهره مندی از توان و ظرفیت های خوب اقتصادی می تواند با همه کشورها روابط و تعامل مطلوبی داشته باشد، افزود: روابط ایران منحصر به کشورهای امضا کننده برجام نیست بلکه روابط با همه کشورها باید در اقتصاد ایران دیده شود. 

هماهنگ کننده بین الملل نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران تصریح کرد: ایران با استفاده از توانمندی و ظرفیت های خوب خود می تواند تبدیل به کشوری پیشرو در عرصه اقتصاد شود و همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری توان ایرانی ها به دنیا معرفی خواهد کرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: