اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 06 November 2017
استاندار سمنان
استاندار سمنان گفت: حدود 100 سرمایه گذار از چندین کشور دنیا به ایران خواهند آمد تا فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران را مورد بررسی قراردهند.
بهترین راه مشارکت اقتصادی جذب سرمایه‎‌های خارجی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، محمدرضا خباز استاندار سمنان در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در ساختمان استانداری‌ها برگزار شد با اشاره به اینکه فهرست ظرفیت های اقتصادی ایران در اختیار شرکت های خارجی قرار گرفته است، گفت: حدود 300 شرکت علاقه مندی خود را برای شرکت در همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران اعلام کرده اند تا در زمان برگزاری نشست، بحث های نهایی و انعقاد تفاهمنامه دنبال شود.

وی هدف مهم از برگزاری این نشست را معرفی فرصت های اقتصادی و جذب سرمایه های خارجی دانست و گفت: 35 میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری خارجی در این نشست معرفی خواهد شد. 

استاندار سمنان جذب سرمایه های خارجی را بهترین راه مشارکت های اقتصادی عنوان کرد و افزود: نشست آذرماه زمینه های جذب این مشارکت را در اقتصاد کشور فراهم خواهد کرد.

وی از اعلام آمادگی شرکت‌های معتبر جهان در حوزه های گردشگری و توریست درمانی، انرژی های پاک، کشاورزی، نفت وگاز و پتروشیمی، خودروسازی و صنایع وابسته و صنایع غذایی خبر داد.

استاندار سمنان با بیان اینکه بخش سرمایه گذاری خارجی در کشور در حد انتظار نبوده است، افزود: پس از آشنایی با رییس فدراسیون جهانی مناطق آزاد، قواعدی مطرح شد که به نظر می رسید، می توان از ظرفیت فدراسیون برای استان سمنان بهره مند شویم اما ظرفیت فراتر از انتظار بود از این رو تصمیم گرفتیم سایر استان ها نیز از این ظرفیت برای توسعه خود برخوردار شوند. 

خباز، وجود 4 اقلیم  متنوع آب و هوایی در استان سمنان را، فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: البته این استان بهترین مکان برای توسعه سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک (خورشیدی)، معادن، راهسازی و تولید خودرو خواهد بود. 

به گزارش عصرپرس، نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری با همکاری فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا)، سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو)، کنفرانس تجارت وتوسعه سازمان ملل (آنکتاد)، بانک جهانی، بانک سرمایه گذاری اروپا، بانک توسعه آسیا، مرجع جهانی سرمایه گذاری خارجی (وایپا) از چهارم تا هفتم آذرماه آینده در تهران برگزار می شود.
این نشست با شعار «ایران را کشف کنید»، بیش از 35 میلیارد دلار فرصت های سرمایه گذاری را به شرکت کنندگان ارائه خواهد کرد. 
در این نشست شرکت هایی از چین، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، روسیه، ژاپن، صربستان، کره جنوبی، اسپانیا، سوییس، سوئد، امارات، هنک گنگ، هند و عربستان حضور خواهد داشت.
این رویداد اقتصادی با حمایت همه وزارتخانه ها و سازمان های اقتصادی و فنی کشور، از جمله وزارت امور اقتصاد و دارائی، وزارت صنعت،معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار خواهد شد. 
همچنین دهها شخصیت حقیقی و حقوقی تراز اول اقتصادی جهان از جمله نمایندگان، UNIDO WORLD BAN, FEMOZA و ده ها شرکت تجاری معتبر و شناخته شده جهانی که آماده و مهیا برای سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه ها و ایده های نو ایران، در این نشست گرد هم می آیند.
دراین نشست حامیان رسانه‌ای نیز درجهت پوشش سیمای اقتصادی ایران حضور دارند که ازآن جمله میتوان به روزنامه فایننشیال تایمز، مجله سرمایه گذاری مستقیم خارجی، لندن، انگلستان، (fdi maganze)، روزنامه (financil tribune)، و... است

توسعه صادرات غیر نفتی ، انتقال تکنولوژی و نوآوری، تامین مالی طرح ها و پروژه های داخلی از منابع خارجی، همکاری های تجاری دو طرفه و توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از جمله اهداف همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری است.

نام:
ایمیل:
* نظر: