اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - 06 November 2017
رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد
رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا)، ایران را بازار باز و جذابی برای سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت:مناطق آزاد می تواند از حضور شرکت های خارجی، تکنولوژی روز دنیا و سرمایه آنها برای پیشرفت و ایجاد اشتغال بهره مند شوند
مناطق آزاد بهترین فرصت برای جذب سرمایه و ایجاد اشتغال در ایران است
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، جان تورنتس رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا)  که برای شرکت در نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران به تهران سفر کرده است، امروز (دوشنبه) در نشست خبری در ساختمان استانداری‌ها اظهار داشت: فدراسیون می تواند مشوق خوبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در مناطق آزاد و بازارهای ایران باشند اما کار اصلی بر عهده خود مناطق آزاد و مردم ایران است.

وی احتمال وقوع مشکل برای سرمایه گذاری در ایران از طریق ایجاد اخلال در برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) از سوی آمریکا را رد کرد و افزود: اقتصاد یک موضوع جهانی است نه شخصی و سخنان ترامپ نمی تواند سرمایه گذاران را از ادامه راه بازدارد .

تورنتس ادامه داد: موقعیت راهبردی ایران، پتانسیل مناطق آزاد، تسهیل قوانین تجاری، کمک فدراسیون جهانی مناطق آزاد به جذب سرمایه گذاری در ایران و شناختی که شرکت های خارجی نسبت به بازار جذاب ایران پیدا کرده اند، مشوق خوبی برای حضور تجار در بازار ایران و فرصتی کم نظیر برای تامین مالی طرح ها و پروژه هایِ ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: مناطق آزاد می تواند از حضور شرکت های خارجی، تکنولوژی روز و سرمایه آنها برای پیشرفت مناطق و ایجاد اشتغال بهره مند شوند.

رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: برگزاری همایش معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری می تواند در افزایش مشارکت های اقتصادی تاثیرگذار باشد و زمینه جذب مشارکت شرکت های خارجی در اقتصاد ایران را فراهم سازد.

وی از رسانه ها خواست با معرفی اهداف همایش و معرفی جذابیت های بازار ایران، شرکت های خارجی بیشتری را به سرمایه گذاری در ایران علاقه مند و سرمایه بیشتری را برای اقتصاد ایران جذب کنند. 

تورنتس ادامه داد: اطلاعات سرمایه گذاران خارجی از ایران همان اخبار منفی است که همه روزه دریافت می کنند اما با برگزاری این همایش می توان ظرفیت های واقعی ایران را به دنیا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه از مناطق آزاد ایران دیدن کرده است، گفت: این مناطق می تواند با جذب سرمایه، ارزش افزوده زیادی برای منابع طبیعی و معدنی ایران ایجاد کنند.

جان تورنتس تاکید کرد: البته برای بهره برداری از اقتصاد جهانی باید قوانین ایران نیز در راستای تجارت جهانی باشد نباید دیدگاههای سیاسی را در اقتصاد دخالت دهیم.

به گزارش عصرپرس، نشست فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری با همکاری فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی (فموزا)، سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد (یونیدو)، کنفرانس تجارت وتوسعه سازمان ملل (آنکتاد)، بانک جهانی، بانک سرمایه گذاری اروپا، بانک توسعه آسیا، مرجع جهانی سرمایه گذاری خارجی (وایپا) از چهارم تا هفتم آذرماه آینده در تهران برگزار می شود.

این نشست با شعار «ایران را کشف کنید» برگزارخواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: