اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 04 November 2017
رئيس پليس پيشگيري ناجا در توصیه به زائران اربعین حسینی (ع) درخواست کرد زوار همکاری مستمر و لازم را با خدمتگزاران خود در نيروی انتظامی داشته باشند.

توصیه رئیس پلیس پیشگیری ناجا به زائران اربعینبه گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" اظهار کرد: همه زائران اعم از ايراني و غيرايراني برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعين حسینی (ع)، بايستي به مرزهايي که در روادید برای آنها مشخص شده است، تردد کنند.

وی در توصیه به زائران بیان کرد: زوار عزیز در صورت نداشتن روادید به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند چراکه نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی به زائران بدون روادید، اجازه خروج نخواهد داد و متاسفانه چاره‌ای جز بازگرداندن این عزیزان نخواهد داشت.ضمن اینکه تردد برای اتباع خارجی دارای روادید نیز تنها از طریق مرز "شلمچه" امکان‌پذیر است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: پلیس، امنيت پاركينگ هاي پيش بيني شده براي خودروهاي زائران را تامين کرده و از مردم درخواست مي شود از گذاشتن اشياء قيمتي درون خودروها پرهيز و همچنين ازآوردن وسايل غيرضروري خودداري کنند.

سردار شرفی با اشاره به تمهيدات ويژه‌ امنيتي تصریح کرد: زائران عزيز در هر نقطه از مسير که با موارد مشکوکي برخورد کردند؛ حتما در اسرع وقت با شماره تلفن 110 تماس گرفته و يا به ماموران نيروي انتظامي که در مسير استقرار يافته‌اند، اطلاع دهند.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین، همچنین به زائراني که کودکان و سالمندان را به همراه دارند، توصيه کرد: با توجه به ازدحام جمعيتي که در پشت مرزها وجود دارد، شهروندان حتما به بستن دستبندهاي در بردارنده اطلاعات بستگان به دست سالمندان و کودکان يا روش‌هاي ديگر براي شناسايي اقدام کنند تا همکاران انتظامي بتوانند در صورت نياز با آنها ارتباط برقرار کنند.

سردار شرفی خطاب به اشخاصي که پياده به زيارت عتبات عاليات رهسپار شده‌اند، خاطر نشان کرد: از پياده‌روي شب‌هنگام بپرهيزند و برنامه خود را به گونه‌اي تنظيم کنند که در هنگام غروب آفتاب به محل استراحت وارد شوند ، همچنين در هنگام پياده روي کنار جاده‌ها، مسائل ايمني را رعايت کرده و در صورت کم بودن ميدان ديد، حتما از علائم هشداردهنده براي خودروها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: پليس پيشگيري ناجا براي مديريت و کنترل جمعيت و مرزها، توقفگاه‌هايي را در مسير زائران با امکانات مناسب پيش‌بيني کرده که در صورت لزوم ممکن است براي مدت کوتاهي زائران عزيز در اين توقفگاه‌ها اسکان داده شوند تا از تراکم بي جهت در مرزها جلوگيري شود.

سردار شرفی در پایان از مردم درخواست کرد همکاري مستمر و لازم را با خدمتگزاران خود در نيروي انتظامي،داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: