اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 02 November 2017
ذوالفقاری
رئیس ستاد مرکزی اربعین: هزینه‌های زائران اربعین در ۴ بخش روادید، بیمه، هلال احمر و شرکت‌های کارگزاری در مقایسه با ایام غیر اربعین ۸۰ هزار تومان کاهش داشته است.

هزینه‌های اربعین ۸۰ هزار تومان کاهش یافته است

به گزارش عصرپرس از صداوسیما، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه شورای راهبردی اربعین حسینی در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعات ناقصی در جامعه مطرح می شود که عمدتاً از سر دلسوزی است.

وی گفت: درباره هزینه ها در غیر ایام اربعین بابت روادید ، هلال احمر، بیمه و شرکت های کارگزاری بیش از 280 هزار تومان دریافت می شود.

ذوالفقاری گفت: ما مسئول نرخ گذاری نیستیم و هر سازمان و نهادی بر اساس قانون خود نرخی دارد اما با برخی رایزنی ها تلاش شد هزینه اربعین در این چهار بخش حدود 80 هزار تومان کاهش پیدا کند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: در بحث حمل و نقل نیز چون انجمن اتوبوسرانان کشور جزو بخش خصوصی هستند و در این ایام باید 12 هزار اتوبوس خدمات رسانی و 60 هزار سرویس رفت و آمد کنند خواستیم به نحوی هزینه ها را کاهش دهیم اما آنها نیز استدلال هایی داشتند و باید بر اساس قوانین خود عمل کنند و با این وجود درصدی از نرخ مصوب خود دو روز پیش کاهش دادند.

ذوالفقاری گفت: باید رویکرد ما در بحث اربعین به این صورت باشد که دولت در حوزه امنیت و زیرساخت ها ورود کند و بقیه کار مردمی باشد و اینکه برخی معتقدند باید بهای اتوبوس ها را دولت پرداخت کند قانونی نیست چون باید در این بخش اعتبار داشته باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: بازرسان ما در همه مناطق مرزی مستقر هستند و دو روز پیش اعلام شد در یکی از پارکینگ های مناطق مرزی در جنوب، مبالغی را به صورت علی الحساب به عنوان هزینه پارکینگ از زائران دریافت می کنند که علاوه بر این متوجه شدیم که برگه ای هم که به دست رانندگان داده شده هیچ مسئولیتی متوجه پارکینگ داران نبوده است.

وی ادامه داد: بر این اساس بلافاصله به استانداران ابلاغ کردیم که به هیچ وقت مبلغی به عنوان علی الحساب بابت پارکینگ نباید دریافت شود و همچنین مقرر شد در قبال مبلغ دریافتی، مسئولان پارکینگ به لحاظ آتش سوزی، سرقت و خسارت های احتمالی در پارکینگ مسئولیت داشته باشند.

 زائران بدون روادید موجب بسته شدن مرزها می شوند

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: زائرانی که بدون داشتن روادید در مرزها حاضر می شوند مشکل جدی برای زائران ایجاد می کنند و اگر این اتفاق تکرار شود حتماً طرفهای عراقی مرز را می بندند.

حسین ذوالفقاری افزود: برخی سال گذشته بدون روادید در مرزها حاضر شدند و تجمع کردند و وقتی برخی بدون روادید وارد خاک عراق شدند عراق مرزها را بست و مشکلاتی ایجاد شد و امسال عراق به ما تاکید کرده است که اگر چنانچه افرادی بدون روادید داخل خاک عراق بیایند مرزها را خواهند بست.

وی گفت: در دو روز گذشته برخی بدون روادید به مرز مهران رفتند که دستگیر، و عودت داده شدند و برخی نیز قرنطینه شدند.

ذوالفقاری گفت: این دسته از افراد علاوه بر پرداخت هزینه هایی که برای حضور در مرز پیدا کرده اند بخشی از توان و انرژی نیروهای ما را هم می گیرند و برای ما مزاحمت ایجاد می کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: این افراد مطمئن باشند که به هیچ وجه اجازه ورود به خاک عراق را بدون روادید نخواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برای برخی از زائران که از طریق هوایی وارد خاک عراق شده بودند در خصوص موضوع روادید مشکلاتی ایجاد و اینگونه تلقی شد که روادیدشان جعلی است، افزود: یکی دو مورد روادید جعلی داشتیم که از طریق شرکت های غیر مجاز صادر شده بود و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات تعدادی از افراد سودجو را دستگیر کرد اما مشکلی که برای این زائران که از طریق هوایی سفر کرده بودند ایجاد شده بود به جعلی بودن روادیدها هیچ ارتباطی نداشت و مشکل این بود که روادید مربوط به مقطع قبل از اربعین بود که بعنوان ویزای اربعین استفاده کرده بودند.

ذوالفقاری گفت: البته مسئولان فرودگاه عراق می توانستند مشکل را برطرف کنند و ما هم در این خصوص اعتراض کردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: