اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 01 November 2017
سردبیر و تهیه‌کننده «جمعه ایرانی» از بازگشت این برنامه طنز قدیمی به رادیو پس از سه سال توقف خبر داد.

بازگشت «جمعه ایرانی» به رادیو پس از ۳ سالبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، سعید توکل ـ سردبیر و تهیه‌کننده «جمعه ایرانی» ـ در کنار هنرمندان این برنامه ضمن بازدید از غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، خبر بازگشت «جمعه ایرانی»‌ را مطرح کرد.

در این بازدید الهام صفوی‌زاده، منوچهر آذری و مومیوند از پیشکسوتان «جمعه ایرانی»، سعید توکل را همراهی کردند.

توکل با بیان اینکه «جمعه ایرانی» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رادیو بازمی‌گردد، توضیح داد: بازگشت «جمعه ایرانی» به رادیو به دعوت آقای علی دارابی معاون استان‌ها بوده و صداوسیما به زودی قرار است برنامه‌های «جمعه ایرانی» را در تمام ۳۳ مرکز استان‌های کشور تولید و پخش کند.

او یادآور شد: ساخت «جمعه ایرانی» همچنان قرار است در تهران و با حضور مردم اتفاق بیفتد. در کنار هنرمندان این برنامه قرار است از نخبگان و هنرمندان خوش قریحه استان‌ها دعوت به عمل آید و آمیزه‌ای از تجربه بچه‌های «جمعه ایرانی»، به انضمام بچه‌های شهرستانی اتفاق خواهد افتاد.

پخش سراسری «جمعه ایرانی» از رادیوی ۳۳ استان

سعید توکل درباره جزئیات برنامه «جمعه ایرانی» توضیح داد: برنامه «جمعه ایرانی» علاوه بر ۳۳ استان از طریق رادیو نما هم به شکل تصویری به روی آنتن خواهد رفت. امیدواریم بتوانیم با همان شور و هیجان و علاقه‌ای که مردم در برنامه حضور داشتند، ضبط «جمعه ایرانی» را آغاز کنیم و هنرمندان هم افتخار بدهند که در کنارشان باشیم.

سردبیر «جمعه ایرانی» با پیش‌بینی اینکه این برنامه مطبوعیت خاصی پیدا می‌کند، توضیح داد: لهجه‌ها و گویش‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارد، این ویژگی را برای برنامه ما دوچندان می‌کند.

او با بیان اینکه عنوان «جمعه ایرانی» تغییری نخواهد کرد، یادآور شد: «جمعه ایرانی» واقعا به معنای کلمه جمعه ایرانی در تمام نقاط ایران خواهد بود. به هر حال شناسنامه این گروه به نام «جمعه ایرانی» در ۱۲ سال فعالیت‌شان بوده است که مردم هم هنوز با همین نام «جمعه ایرانی» را به یاد دارند. آقای دارابی هم خودشان از «جمعه ایرانی» کدهایی داشتند که برای ما جالب توجه بود و حتی در طول مدتی که در رادیو حضور نداشتیم، اظهار دلتنگی از طرف مخاطبان و مسؤولان رده بالا بوده است که «جمعه ایرانی» بازگردد. یک تغییراتی در مدیریت انجام شد که متأسفانه اتفاقات دیگری صورت گرفت. حال که این بازگشت شکل گرفته است، امیدواریم بتوانیم دوباره خاطرات «جمعه ایرانی» را زنده کنیم و برنامه‌های متفاوت‌تر از گذشته را بسازیم.

سعید توکل درباره هنرمندان «جمعه ایرانی» در پاسخ به اینکه آیا تمام هنرمندان این برنامه در سری جدید حضور خواهند داشت، گفت: منش کار ما در طول این سال‌ها این بوده است که دوستانی که علاقه به خدمت و شاد کردن مردم داشته‌اند جایشان در «جمعه ایرانی» بوده است که گاهی اوقات تعداد آن‌ها به بیش از ۵۰ نفر رسیده است. امیدواریم در سری جدید نیز از وجود حداکثری هنرمندان استفاده کنیم.

منوچهر آذری: شادی‌هایمان را با همه تقسیم می‌کنیم

منوچهر آذری هنرمند پیشکسوت «جمعه ایرانی» نیز درباره بازگشت این برنامه به رادیو اظهار کرد: می‌خواهیم این بار شادی‌هایمان را با همه تقسیم کنیم. این بار «جمعه ایرانی» قرار است در کنار هنرمندان استانی با مخاطبان سخن بگوید و ما با هنرمندان استانی دست در دست هم برنامه «جمعه ایرانی» را در تهران ضبط خواهیم کرد و این برنامه صبح جمعه ان‌شاءالله به روی آنتن تمام شبکه‌های رادیویی خواهد رفت و از رادیو نما هم پخش خواهد شد.

این هنرمند همچنین با اشاره به اینکه «جمعه ایرانی» از رادیو نما هم پخش خواهد شد، اظهار کرد: در رادیو نما من و همه هنرمندان استانی قرار است به تصویر کشیده شویم. امیدواریم یک برنامه شاد با همان حال و هوای «جمعه ایرانی» بسازیم.

الهام صفوی‌زاده: احساس نمی‌کنیم از مخاطبان دور بوده‌ایم

مجری و گوینده «جمعه ایرانی» نیز درباره بازگشت این برنامه قدیمی به رادیو اظهار کرد: بعد از نزدیک به سه سال «جمعه ایرانی» به رادیو برمی‌گردد. به واسطه سایت شادشو که با مخاطبان در ارتباط بودیم، احساس نکردیم از آن‌ها جدا شدیم و فاصله‌ای داشته‌ایم. اتفاقی که افتاده این است که ما دوباره می‌توانیم با مردم از طریق رسانه ملی همراه شویم و این اتفاق خوبی است.

صفوی‌زاده سپس یادآور شد: خوشحالیم از اینکه پیوند دوباره‌ای برقرار می‌شود چرا که همه جا صحبت از بازگشت «جمعه ایرانی» به رادیو بود و همیشه با این پرسش مواجه بودیم که چرا «جمعه ایرانی» نیست.

او گفت:‌ منتظر خبرهای خوب از ما باشید. «جمعه ایرانی» با ۳۳ استان با مخاطبان همراه خواهد بود.

«جمعه ایرانی» باز هم مستر خواهد بود

مومیوند از هنرمندان «جمعه ایرانی» هم درباره بازگشت این برنامه به رادیو گفت: این خبر خوش را می‌دهیم که به زودی به خانه‌های شما برمی‌گردیم. جمعه ایرانی مستری خواهد بود برای جذب ۳۳ استان که در آن بسیاری از هنرمندان همکاری خواهند داشت.

او گفت: ما مطمئنیم «جمعه ایرانی» در سری جدید بهتر از گذشته خواهد بود. هر چند که بیش از دو سال خانه‌نشین بودیم و سختی‌ها را تحمل کردیم اما این خبر را می‌دهیم که توسط آقای دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما، بازگشت «جمعه ایرانی» شکل گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: