اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - 01 November 2017
مدیرعامل شرکت برق حرارتی خبر داد
مدیرعامل شرکت توزیع برق حرارتی گفت: با بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تابان در استان یزد به ظرفیت160 مگاوات، فاز اول این نیروگاه بطور کامل وارد مدار برق کشور شد.
بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تابان یزد به بهره برداری رسید
به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، محسن طرزطلب، ضمن بیان این خبر افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی تابان که در قالب دو واحد گاز و یک بخار در استان یزد با مشارکت سرمایه گذاری ایران و ماهتاب گستر احداث شده است، هشتادمین واحد نیروگاهی است که توسط بخش خصوصی در کشور وارد مدار برق شده است. وی خاطر نشان کرد: بخش گاز این نیروگاه شامل دو واحد گازی 162 مگاواتی به ظرفیت کل 324 مگاوات در  نیمه دوم اسفندماه سال 94 به طور کامل سنکرون و وارد مدار برق کشور شده است. 

طرزطلب افزود: پيمانكار اصلي اين پروژه شركت مپناست و پست 400 کیلوولت نیز جهت انتقال برق تولیدی به شبکه توسط سرمایه گذار احداث و تحویل شرکت برق منطقه ای شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت برق حرارتی، این نیروگاه دارای دو مخزن سوخت 20 هزار مترمکعبی جهت ذخیره سوخت در ایام سرد سال است که می تواند تا 45 روز سوخت نیروگاه را تامین نمایند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تصریح کرد: از سال 75 تاکنون 261 واحد نیروگاه حرارتی در مجموع به ظرفیت 62 هزار و 828 مگاوات به بهره برداری رسیده که از این مقدار 12 هزار و 130 مگاوات معادل31 درصد توسط بخش خصوصی احداث گردیده است.

شایان ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی تابان در زمینی به مساحت 50 هکتار در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد در شهرستان صدوق واقع شده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: