اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 31 October 2017
کرباسیان
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اصلاح نظام بانکی گفت: بانک‌ها باید به سمت کار بانکی بروند، نه اینکه بنگاه‌داری کنند، حتماً این موضوع باید پیگیری شود.
بانک‌ها کار بانکی کنند نه بنگاه داری
به گزارش عصرپرس ازصداوسیما ؛ مسعود کرباسیان در هفتاد و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: از آنجا که مسئولیت کمیسیون اقتصادی دولت با بنده است از اتاق بازرگانی می خواهم در جلسات این کمیسیون حضور یابد زیرا استفاده از نظر بخش خصوصی در تصمیم گیری ها می تواند کمک کننده باشد.

مسعود کرباسیان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، در مورد فروش اموال بانک‌ها گفت: به بانک‌ها ابلاغ کرده‌ایم که دارایی‌های‌شان را بفروشند و این اقدام قانونی و دستور رییس جمهوری است.

وی افزود: یکی از اولویت‌هایی که ضمیمه حکم وزیر اقتصاد از طرف رییس جمهور ابلاغ شده، اصلاح نظام بانکی و حرکت بانک‌ها از بنگاه داری به سمت کار بانکی بوده که این دستور رییس‌ جمهوری به بانک‌ها ابلاغ شده و حتما پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.

کرباسیان ادامه داد: این اقدام شرط ضمن عقد حکم مدیران عامل بانک‌ها است و باید آن را انجام دهند و تغییراتی که در آینده در سطح مدیران عامل بانک‌ها انجام خواهد شد نیز تاثیری در این اقدام ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نگرانی‌هایی دارند که اگر این کار یکباره انجام شود، قیمت‌ها در بازار پایین آید؛ بنابراین از آنها زمان‌بندی خواسته‌ایم.

کرباسیان در باره مسائل بانکی پیش آمده برای دانشجویان در چین نیز گفت: این اقدام امری نامعقول است چرا که خوشبختانه دولت تمام مواردی که مربوط به FATF بود را با در نظر گرفتن مصالح ملی کشور و هماهنگی با سایر قوا دنبال می‌کند.

وی با تاکید اینکه FATF نباید بهانه‌ای برای دیگر کشورها باشد تا مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند، تصریح کرد: وزارت خارجه به جد در حال پیگیری این موضوع است.

کرباسیان افزود: مسائل بانکی که چند ماه پیش در چین در مورد تجار رخ داده بود حل شده و در مورد دانشجویان نیز در حال پیگیری هستیم و وزارت خارجه نیز فعال است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد برگزاری مجامع بانک‌ها نیز گفت: متاسفانه به لحاظ سیستم های حسابرسی و IFRS تاخیراتی ایجاد شد و با تعاملی که با بانک مرکزی و سازمان حسابرسی انجام دادیم حساب‌ها تنظیم شده و از هفته آینده مجامع بانک‌ها برگزار می‌شود.

70 درصد تراکنش های بانکی مربوط به افراد فاقد هویت اقتصادی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 70 درصد تراکنش های گزارش شده بانکی مربوط به کسانی است که فاقد هویت اقتصادی هستند و هیچ مجوز افتصادی از هیچ نهاد اقتصادی ندارند.

همچنین محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره نشست روز گذشته مسئولان سازمان امور مالیاتی با نمایندگان بخش خصوصی درباره تراکنش های بانکی افزود : در این جلسه قرار شد اقدامات لازم برای شناسایی دارندگان درآمدهای مخفی که فرار مالیاتی هم دارند ، انجام شود تا حقوق دولت هم وصول شود.

وی اضافه کرد : اقدامات چند ماه اخیر موجب شده است از کسانی که تاکنون سابقه پرداخت مالیات نداشتند 5 هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: