اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - 30 October 2017
سخنگوی وزارت امور خارجه حل مشکلات یمن را در گرو توقف جنگ، ارسال کمک های انسان دوستانه و گفتگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی دانست.
حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ و گفتگوی فراگیر است
به گزارش عصرپرس به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی با اشاره به نشست مقامات سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوزان به کشور یمن در ریاض گفت: ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی مبنی بر مانع تراشی کشورمان برای صلح در یمن مضحک و بی اساس است. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اولین ساعات این تجاوز آن را محکوم کرده است و خواستار توقف جنگ شده بود و همچنان راه حل نظامی در یمن را مردود می داند و در این راستا از هیچ کوششی برای پایان این جنگ خونبار و نفرت انگیز دریغ نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تکرار ادعاهای کذب در اجلاس ریاض از بار مسئولیت انسانی و بین المللی کسانی که جنایات شنیعی از قتل و تخریب مدارس و بیمارستان ها گرفته تا محاصره و گرسنگی دادن مردم بی گناه و مسلمان مرتکب شده اند، نخواهد کاست.

قاسمی با تاکید بر اینکه حل مشکلات یمن در گرو توقف جنگ، ارسال کمک های انسان دوستانه و گفتگوی فراگیر بین همه گروه های یمنی است به شرکت کنندگان در این نشست توصیه کرد به اشتباهات خود ادامه ندهند و با عذرخواهی از مردم یمن زمینه را برای توقف جنگ و شروع گفتگوهای فراگیر فراهم کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: