اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 29 October 2017
مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران
مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران گفت: عملیات اجرایی تونل فاضلابرو غرب در یکی از مهم ترین مراحل خود از بستر رودخانه کن در تقاطع اتوبان آزادگان عبور کرد.

تونل فاضلابرو غرب تهران از زیر بستر رودخانه کن عبور کرد

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، مسعود رضا ثامنی به الگوی رودخانه کن در طی زمان و امکان تغییرات رقوم بستر رودخانه در طی دوره های بازگشت سیلابی اشاره کرد و گفت: عبور تونل فاضلابرو غرب تهران از مقطع عرضی این رودخانه در تقاطع اتوبان آزادگان، نیازمند احداث سازه ای جهت عبور و حفاری ایمن دستگاه TBM زیر بستر رودخانه است.

وی ادامه داد: پس از بررسی های لازم طرحی با هماهنگی آب منطقه ای و شهرداری با لحاظ نمودن اقدامات پیشگیرانه زیست محیطی برای احداث تونلی از زیربستر رودخانه کن به طول 1448متر با استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی مطرح و عملیات احداث آن آغاز شد.

به گفته ثامنی بر اساس طرح تهیه شده در بستر رودخانه یک کانال با مقطع ذوزنقه ای ایجاد و پس از آرماتوربندی و بتن ریزی مسلح، شرایط ایمن جهت عبور و حفاری دستگاهTBM فراهم شد.

تونل فاضلابرو تمام مکانیزه غرب تهران به طول 12 کیلومتر از بزرگراه آیت الله سعیدی تقاطع 30 متری جی آغاز و در حاشیه اتوبان تهران-ساوه به کانال بتنی منتهی به تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران ختم خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: