اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 28 October 2017
رئیس ستاد اربعین کشورخبر داد
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین گفت: : طرح ویژه امنیتی با همکاری‌ طرف های ایرانی و عراقی در محدوده مرز خسروی اجرا شده و مشکلی در این زمینه احساس نمی شود.
اجرای طرح ویژه امنیتی در مرز خسروی
به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، حسین ذوالفقاری در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در محل پایانه مرزی خسروی برگزار شد، افزود: اقدام های مطلوبی از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط به منظور ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی انجام شده است.

وی اظهار داشت: عملکرد مطلوب مسئولان کشوری و استانی در نخستین سال عبور زائران از مرز خسروی، بهترین تبلیغ برای تداوم تردد زائران از این مرز در سال‌های آینده خواهد بود و در فرصت باقی مانده نیازهای ضروری در مرز خسروی تامین می شوند.

ذوالفقاری عنوان کرد: طرح ویژه امنیتی نیز در این مرز توسط کمیته امنیتی با همکاری‌ طرف های ایرانی و عراقی اجرا شده و طرف عراقی نیز به طور جدی پای کار است.

وی با بیان اینکه به محض آماده شدن زیرساخت های عراق طی هفته آینده، تردد زائران از مرز رسمی خسروی آغاز می شود، یادآور شد: طرف عراقی متعهد شده است که مسیر تردد زائران اربعین حسینی را از نظر امنیتی پوشش دهد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خواستار ایجاد ستاد هماهنگ کننده کارهای مربوط به اربعین در مرز رسمی خسروی و شهرستان قصرشیرین شد و گفت: ما در سه سطح استانی، ملی و شهرستان مسائل مربوط به مرز رسمی خسروی را در بحث اربعین دنبال می کنیم.

ذوالفقاری از آمادگی مسئولان برای بازگشایی مرز پرویزخان خبر داد و گفت: در صورت آمادگی طرف عراقی و فراهم شدن شرایط در مرز، بلافاصله اقدام به بازگشایی این مرز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران مانعی برای بازگشایی مرز رسمی پرویزخان وجود ندارد و در سفر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به کشورمان، یکی از محورهای گفت وگو بازگشایی این مرز خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: