اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - 25 October 2017
وزیر آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش از ادامه بررسی های دستگاه های قضایی و انتظامی درباره حادثه ارومیه خبر داد و گفت: این حادثه به حدی نبوده که شایعه آن منتشر شده است.
بررسی قضایی و انتظامی حادثه ارومیه ادامه دارد
به گزارش عصرپرس، سیدمحمد بطحایی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اتفاق مدرسه دخترانه ارومیه خاطر نشان کرد: آخرین گزارشی که شب گذشته(سه شنبه) از بازرس ویژه ای که به آنجا فرستاده شده و در کنار مدیرکل استان درحال بررسی و مدیریت امور هستند، گرفتم این است که هنوز مراجع رسمی بصورت یک سند رسمی این تعرض را تایید نکرده‌اند. لااقل در آن سطحی که در این شهر منتشر شده این اتفاق نیفتاده است ولی یک بی حرمتی تایید شده که اتفاق افتاده اما در حد تعرضی که در این شهر شایعه شده نیست و منتظر نتایج بررسی های بیشتر از سوی مراجع ذیربط هستیم.

وی ادامه داد: اما آنچه که باعث تاسف بنده به عنوان یک معلم در سیستم آموزشی کشور است این است که متاسفانه به بهانه این اتفاق که البته به شدت این موضوع را با آن مقابله و دنبال خواهم کرد و حتی کوچکترین بی حرمتی به دانش آموزان ما که همه، فرزندانم و همکاران هستند و با شدیدترین وجه نیز برخورد شود، اتفاقی است که برای مدارس ارومیه رخ داده که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: معلمان ما در آن روز بسیار از حیث عاطفه با مشکل مواجه شدند و طی دو مرتبه تماس تلفنی از آنها دلجویی کردم تا آرامشی که لازمه کار معلمی هست به آنها برگردد و بتوانند ادامه خدمتشان را با آرامش انجام دهند. مقامات قضایی و انتظامی موضوع را به جد دنبال می کنند و با کوچکترین خطایی که اتفاق افتاده باشد، بزرگترین برخورد صورت خواهد گرفت.


 مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

بطحایی درباره تامین بودجه آموزش و پرورش و پرداخت نشدن مطالبات فرهنگیان افزود: البته درباره قولی که دادم برای پرداخت مطالبات فرهنگیان جا دارد و دیر نشده است. کارهای اداری بخشی از پرداخت مطالبات حق التدریس ها انجام شده و این پرداخت ها صورت خواهد گرفت، اما همه می دانیم که به هرحال شرایط خزانه، شرایط بسیار دشواری است و این دشواری فقط برای آموزش و پرورش نیست.

وی تصریح کرد: همه دستگاه ها این سختی را تحمل می کنند اما بنا به عنایاتی که دولت همواره به آموزش و پرورش داشته، امیدوارم که حتی در این شرایط سخت، از این جهت که شرایط ما با سایر دستگاه ها متفاوت است و بخشی از مطالبات و معوقاتی که به همکاران بدهکار هستیم، جزء هزینه های پرسنلی است، در اولویت و دستور دولت قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که دولت بتواند این مطالبات را هرچه سریعتر پرداخت کند و وزارت آموزش و پرورش از شرمندگی همکاران خود خارج شود.

 والدین اخذ وجوه غیرقانونی مدارس غیرانتفاعی را گزارش کنند 

وی درباره طلب وجوه غیر قانونی برخی مدارس غیرانتفاعی از والدین برای ارائه خدمات ویژه تصریح کرد: یک الگویی برای شهریه و موارد اینچنینی وجود دارد و این الگو به همه مدارس غیردولتی ابلاغ شده و همه مکلف به رعایت هستند، البته این توضیح من نفی کننده گزارش هایی که به صورت موردی که به ما می رسد، نیست. یعنی نمی خواهم که این گزارشات را نفی کنم. البته گزارش هایی می رسد بررسی می شود و متاسفانه در برخی از موارد تخلفاتی نیز احراز شده است.

بطحایی تصریح کرد: از تمامی کسانی که فرزندانشان در مدارس غیردولتی هستند، در صورت بروز و مواجه با تخلفات این چنینی، حتما موضوع را به ادارات آموزش و پرورش منعکس کنند و ما به همکاران به ادارات آموزش و پرورش تاکید کرده ایم که با این نوع اجحاف هایی که به شهروندان و مردم می شود به جد و با شدت مقابله کنند و اگر که مواردی که خارج از الگوی تعیین شهریه از مردم وجوهی گرفته شده به آنها بازگردد.

وی افزود: فکر نمی کنم نگرانی های والدین برای فرزندانشان تبعات داشته باشد و اگر جای نگرانی برای خود و فرزندانشان باشد، می توانند به صورت بدون ذکر نام، گزارش خود را به مناطق آموزش و پرورش ارائه دهند و بگویند در فلان مدرسه این مبلغ بیش از آنچه مقرر بوده گرفته شده و بازرسان ما در اداره ارزشیابی و رسیدگی به شکایات این موضوع را به جد بررسی و دنبال می کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ظرف سه ماه اول سال این را تکلیف کردیم، یعنی یک وقت تعیین شده ای را برای رسیدگی به این موضوعات در اولویت اول ادارات رسیدگی به شکایات قرار دادیم و تمام تلاش خود را می کنیم که خدایی نکرده اجحافی در حق کسی نشود.

 خودکشی دو دانش آموز اصفهانی موضوعی فرادستگاهی است 

وی درباره خودکشی دو دانش آموز دختر اصفهانی نیز گفت: این موضوعی فرادستگاهی است و خیلی به آموزش و پرورش ارتباط پیدا نمی کند و به بسیاری از دستگاه ها، از جمله دستگاه های فرهنگی، اطلاعاتی و ارتباط کشور مرتبط است. البته شبکه های مجازی در بروز اینگونه اتفاقات سهیم هستند و آن اختلالاتی که در فضای مجازی شیوع پیدا می کند، در بروز آن موثر است.

بطحایی خاطر نشان کرد: اما باید به عنوان آموزش و پروش که مخاطبان اصلی ما دانش آموزان هستند، نسبت به این موضوعات حساسیت را بیشتر کنیم. برنامه هایی در دست تهیه داریم که بچه های ما با آثار و عواقب این شبکه های اجتماعی و پیامدهایی که بر روی روح و روان و جسمشان تاثیرات سوء می گذارد، آشنا شوند و خانواده ها سهم بسیار بسیار مهمی دارند و متاسفانه این سهم و نقش روبه کمرنگی رفته است.

وی خاطر نشان کرد: خانواده ها، فرزندان خود را در فضای مجازی رها کرده اند و ما یک سری آموزش ها را به خانواده ها طی دو سه هفته آینده آغاز خواهیم کرد که در این آموزش ها اجبار و تکلیف داریم که خانواده ها مکلف به گذراندن این آموزش ها باشند، یعنی گذراندن این آموزش ها به عنوان یک برنامه اختیاری نیست، پدر و یا مادری که فرزندشان به آموزش و پرورش سپرده اند و باید این آموزش ها بگذارند و با صدماتی که این فضای مجازی فرزندان ما را در معرض خطر قرار  داده آشنا شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: